محمدرضا زارع بنادکوکی روز پنجشنبه در بازدید از یک واحدهای تولید کاشی و سرامیک اردکان افزود:  از وظایف سازمان ملی استاندارد تدوین استانداردهای «کارا» بر پایه اطلاعات علمی است.

وی با بیان اینکه اغلب استانداردهای ملی بر پایه الگوبرداری و ترجمه استانداردهای جهانی تدوین شده است، تصریح کرد: باید با کارهای پژوهشی بتوانیم این استانداردها را بومی‌سازی کنیم.
زارع بنادکوکی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۴ که استاندارد مصالح ساختمانی اجباری شد به طور متناوب استاندارد مصالح به خصوص کاشی و سرامیک مطابق استانداردهای جهانی به روزرسانی شده است اما نکته اساسی که کمتر مد نظر قرار دارد، بومی‌سازی آنها بر اساس پژوهش، تحقیق و یافته‌های علمی و تحقیقاتی است.
وی گفت: به عنوان مثال تغییر رنگ کاشی و سرامیک پس از نصب( پشت نمایی) ، بیشترین شکایت و نارضایتی مردمی را شامل می‌شود متاسفانه با استاندارد ملی پاسخگویی و رسیدگی به آن در چارچوب قانون امکان پذیر نیست.

 روش استاندارد نصب کاشی و سرامیک،  چسب کاشی است گاهی نصب آن با دوغاب سیمان این مشکل را ایجاد می‌کند و سبب بروز چنین مشکلی می‌شود.

مدیرکل استاندارد یزد ادامه داد: ضروری است در این زمینه با انجام کارهای تحقیقاتی به راهکاری شایسته دست یابیم و آن را در تجدید نظر استاندارد ملی لحاظ کنیم.
بنادکوکی چندی قبل به این سمت برگزیده شد و امروز با حضور تعدادی از کارشناسان استاندارد از قسمت‌های مختلف کارخانه ایفاسرام اردکان خصوصا خط تولید بازدید کرد.

این کارخانه به عنوان بزرگترین تولید کننده کاشی سرامیک در خاورمیانه، با انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء کیفیت و سطح فناوری در صنعت کاشی امسال به عنوان نامزد واحد نمونه کشوری از سوی استاندارد استان یزد معرفی شده است.

اردکان یکی از شهرستان‌های صنعتی استان یزد است و در محدوده دشت یزد - اردکان  قرار دارد و  اغلب سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد در این دشت مستقر است.  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.