به گزارش خبرنگار ایرنا جهانبخش سنجابی شیرازی روز پنجشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد در گرگان افزود: افزایش مشارکت مردم و یکپارچه سازی مدیریت از موضوعاتی است که جوامع را به توسعه می رساند.
وی رتبه استاندارد سازی کشور را در دنیا بیست و سوم اعلام کرد و یادآور شد: استاندارد مثلث سه ضلعی فن و فناوری، دانش و تجربه است.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران اظهارکرد: متاسفانه استاندارد را با کف کیفیت در جامعه اشتباه می گیرند اگر چه می تواند استاندارد کف کیفیت باشد.
به گفته وی؛ کیفیت بیشتر در رضایتمندی مشتری نقش دارد و اگر یک زمان عملکرد محصول با رضایت مشتری برابر باشد می توان با کیفیت دانست و اگر بیش از رضایت مشتری باشد پر کیفیت است.
وی با بیان اینکه به کیفیت و نگاه مشتری توجه نشده است، افزود: مادامی که در کیفیت سازی به رضایتمندی مشتری توجه کردیم ، کالای با کیفیت در اختیار مردم قرارمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد، مدیریت و رقابت پذیری در کشورهای توسعه یافته مد نظر است، گفت که ما در کیفیت خدمات باید به رقابت پذیری و استاندارد سازی توجه کنیم.
سنجابی شیرازی؛ استاندارد سازی را جزء الزامات توسعه درهمه بخش ها دانست و افزود که شعار امسال روز جهانی استاندارد' استانداردها شهرها را هوشمندتر می سازند' است و پایداری زیست محیطی، اقتصادی و مدیریت یکپارچه از شرایط هوشمند شدن شهرها است.
به گفته وی؛ دومین مشخصه برای شهر هوشمند مشارکت محور بودن است.
سنجابی جمهوری اسلامی ایران را عضو هیات مدیره ایزو بیان کرد و گفت: 31 هزار استاندارد ملی در کشور داریم.
وی افزود: به زودی گواهی استاندارد صادره از سوی سازمان ملی استاندارد قابل پذیرش در دنیا خواهد بود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.