یونس رنجکش روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بررسی شرایط اراضی استان در زراعت چوب اظهار داشت : شناخت و معرفی این ظرفیت ها در استان می تواند موجب ایجاد فرصت های جدید در سرمایه‌گذاری شود.

وی اظهار کرد : عرصه های بلا استفاده بسیاری هم اکنون در اختیار اشخاص و حتی برخی سازمان هاست که می توان با تطبیق شرایط و چگونگی زراعت چوب تنها را به سمت تولید هدایت کرد.

وی اضافه کرد : با توجه به استقبال سرمایه گذاران از ایجاد شرکت و کارخانجات صنایع تبدیلی در گیلان به دلیل مرقون به صرفه بودن و دسترسی بهتر به بازارهای هدف یکی از نیازهای جدی استان روی اوری به برنامه های توسعه و زراعت چوب مورد نیاز است تا از منابع ملی و جنگل های استان حفاظت شود .

رنجکش افزود: براساس امارهای اعلام شده نیاز استان در مصرف چوب برای صنایع تبدیلی و کارخانجات موجود بیش از دو میلیون متر مکعب است که مهمترین راهکار در این زمینه زراعت چوب می باشد که در دستور کار سازمان جنگل ها و مراتع نیز قرار دارد.

 وی تاکید کرد: در صورت برنامه ریزی مناسب و کارشناسی شده و همچنین ظرفیت هایی که در گیلان وجود دارد؛ می توان براساس استاندارد های تعیین شده نیاز موجود بازار هدف را تامین کرد.

وی آموزش جوامع هدف محلی و همچنین ترویج شیوه های نوین زراعت در اراضی و شفاف سازی در واگذاری اراضی ملی با در نظر گرفتن شرایط و مقررات موجود و نظارت بر کنترل  تولید و مصرف را از اولویت های اینگونه برنامه ریزی ها در سطح استان عنوان کرد.

رنجکش گفت : باید تلاش کنیم با شناسایی اراضی مستعد در این زمینه و برنامه ریزی دقیق از فرصت های جدید سرمایه گذاری که براساس بازارهای جدید کسب و کارها در استان فراهم می شود استفاده بهتر داشته باشیم.

به گزارش ایرنا هم اکنون شش واحد بزرگ تولید کننده انواع اوراق فشرده چوبی با فناوری مدرن و به روز و همچنین ۱۰۱ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع پالت چوبی در گیلان در حال فعالیت است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.