مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به قرارگرفتن گزارش سیلاب در دستور کار شورای فنی استان از شناسایی 130 نقطه بحرانی برای لایروبی رودخانه ها با اولویت مناطق مسکونی و جمعیت بالا خبر داد.

به گزارش ایلنا،  محمد رضا بشیری افزود: بنابر اعلام شرکت آب منطقه ای استان حدود 2100 کیلومتر رودخانه های فصلی در استان نیازمند مطالعه و ساماندهی است.

وی افزود: براساس مصوبه شورای فنی استان مقررشد اقدامات لازم توسط شرکت آب منطقه ای با همکاری دستگاههای ذیربط جهتجلوگیری از تصرفات حاشیه رودخانه ها برای رفع این تصرفات و رفع خطرات ناشی از سیلاب، به عمل آید.

بشیری همچنین با اشاره به نقش منفی زیست محیطی برداشت شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه ها گفت: براساس مصوبه شورای فنی تاکید گردید از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به هیچ وجه هیچ معدن رودخانه ای جدید، واگذار نگردد و مجوزهای موجود نیز تمدید نشده و با معادن کوهی جایگزین شود.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به گزارش شهرداری یزد در خصوص دفع روان آب شهر یزد ادامه داد: از سال 92 طرح دفع روان آب در دستورکار شهرداری یزد بوده است و مطالعات فاز صفر ویک انجام گرفته اما روند کار بدلیل هزینه های زیاد و کمبود بودجه متوقف شده است.

وی افزود: در این رابطه مقرر شد تا قبل از شهریورماه با شناسایی نقاط بحرانی که قبلا صورت گرفته، اقدامات لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: بستر مسیل رودخانه مرکزی شهر یزد برای جمع آوری روان آبهای اصلی سطح شهر در دستورکار شهرداریقرار دارد و اقدامات لازم در حین اجرا است و 400 متر اولیه این رودخانه به پایان رسیده است.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در پایان تاکید کرد: در این نشست همچنین مقرر شد توسط شرکت آب منطقه ای با همکاری دفتر فنی استانداری، راههای قانونی آزادسازیمسیر رودخانه شهر یزد بررسی و نتیجه به دبیرخانه شورای فنی استان منعکس شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.