فرماندار یزد با بیان این‌که مناسب سازی فضاهای شهری در حقیقت همان توزیع عادلانه خدمات است، گفت: جشنواره گردشگری معلولین برنامه‌های توسعه ای یزد را چند قدم به جلو می‌راند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدمحمد رستگاری» در جلسه مناسب سازی فضاهای شهری که با حضور ناظران کیفی معلولین، برخی از اعضای شورای شهر و معاون شهردار خدمات شهری شهردار یزد برگزار شد، با بیان این‌که بحث مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی در دستور کار فرمانداری یزد قرار گرفته است، اظهار کرد: اختصاص اعتبار لازم برای مناسب سازی ادارات شهر یزد از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار فرمانداری یزد است.

وی برگزاری جشنواره گردشگری معلولین را ایده‌ای مناسب و فرصت حائز اهمیت برای افزایش و ارتقای خدمات شهری دانست و افزود: این رویداد مهم می‌تواند برنامه‌های توسعه‌ای یزد را چند قدم به جلو براند.

فرماندار یزد در ادامه با بیان این‌که فرمانداری آماده هرگونه حمایت از جشنواره گردشگری معلولین است، گفت: هماهنگی بین بخشی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام می‌شود.

رستگاری مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور مستمر و پرشور معلولین را از جمله مهمترین رسالت رسالت شهرداری در راستای ارتقا و رعایت عدالت توزیع خدمات دانست و بیان کرد:‌ مناسب سازی فضاهای شهری به مشارکت عمومی اقشار مختلف و مسئولان دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد.

آموزش پیمانکاران شهرداری در بحث مناسب سازی ضروری است


«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری با بیان این‌که حمل و نقل ویژه معلولین از جمله مهمترین وظایف شهرداری است و پرداختی این مهم باید با روندی عادی و مستمر در دستور کار مدیریت اجرایی شهر قرار گیرد.

وی افزود: یکسان‌سازی گزارش اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی ضروری است و باید در دستور کار ناظرین معلول و نمایندگی شهرداری مناطق قرار گیرد.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری، گفت: ناظرین معلولین باید بحث آموزش پیمانکاران شهرداری برای مناسب‌سازی فضاهای شهری را انجام دهند.

نیکنام با اشاره به این‌که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر یزد قرار است از این پس طرح‌های عمرانی شهرداری به تصویب و تأئید ناظرین معلولین برسد، تصریح کرد: بحث مناسب سازی شهری یکی از اولویت‌های اجرایی شورا و کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر نام کمیسیون خدمات شهری به خدمات و محیط زیست شهری، ادامه داد: کمیسیون پیشنهاد تشکیل کمیته محیط زیست زیر مجموعه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری را با مشارکت تشکل های فعال در حوزه محیط زیست را دارد.

وی با بیان این‌که خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد مختلفی در حوزه زیست محیطی یزد فعالیت می کنند، افزود: کمیسیون خدمات و محیط زیست سعی دارد با راه‌اندازی کمیته محیط زیست استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را در دستور کار شورا و شهرداری قرار دهد.

نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مناسب سازی فضاهای شهری ایجاد زمینه لازم برای اختصاص برند«شهر دوستدار معلول» به یزد را ضروری دانست و بیان کرد: کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهری با همکاری معاونت خدمات شهری بحث برگزاری جشنواره گردشگری معلولین با حضور نمایندگان معلول دیگر استان های کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.