به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز دوشنبه در جلسه شورای فنی استان با تأکید بر لزوم توجه دستگاهها به دستورالعمل ها برای جذب اعتبارات اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن چارچوب قانونی و اداری در این خصوص ، مسئولیت ها و پاسخگویی در باره مشکلات بر عهده خود دستگاه خواهد بود.
وی افزود: باید توزیع تخصیص اعتبارات عمرانی امسال بر اساس پیشرفت پروژه ها و سرعت تکمیل آنها در دستگاهها اختصاص یابد و همچنین دستگاههای اجرایی که کیفیت بالاتری در اجرای پروژه ها داشته باشند تخصیص بیشتر دریافت کنند.
معاون استاندار یزد همچنین با تأکید بر لزوم افزایش نظارتها تصریح کرد: باید بعد از تخصیص اعتبارات ، بر نحوه اجرای طرح ها و هزینه کرد این اعتبارات نظارت جدی صورت گیرد و تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.
صادقیان گزارش درباره وضعیت تهیه بانک جامع اطلاعات ساختمان های مهم و بلند مرتبه یزد از سوی شهرداری را خواستار شد و گفت: این کار برای تصمیم گیری در زمان بحران و حوادث در این ساختمانها ضروری است.
وی در ادامه تأکید کرد: استفاده از پیمانکاران بومی در اولویت باشد و شروط دستگاهها در اسناد مناقصه به گونه ای نباشد که منجر به حذف شرکتهای داخلی استان شود.
وی گفت: برای بدست آمدن تحلیلی از مشکلات برگزاری مناقصه ها باید بانک اطلاعات مناقصه های سال 96 استان یزد تهیه شود که پیشنهاد می کنم این بانک اطلاعاتی با همکاری انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی و راهسازی استان صورت گیرد.
در این جلسه 6 دستور کار شامل اخبار و اطلاع رسانی بخشنامه های جدید سازمان برنامه و بودجه کشور ، طرح نامه سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی اصفهان و آذربایجان غربی در خصوص لزوم رفع نقص پروژه های عمرانی ، طرح نامه پیگیری ابلاغ دستورالعمل های ارزیابی و بهسازی لرزه ای انواع سازه ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، لزوم بازدید سازمانهای آتش نشانی از ساختمانهای دستگاههای اجرایی استان ارائه شد.
همچنین مصوبات کارگروه پیمان و ضوابط فنی ، نامه هایی درباره اختلاف پیمانکار دانشگاه اردکان ، مصوبات کارگروه نظارت و تاکید بر تکمیل اطلاعات نظارتی پروژه های عمرانی استانی سال 96 توسط دستگاههای اجرایی استان و مصوبات کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت توسط دبیر شورای فنی استان ارائه و اعلام شد که درباره آنها تصمیم گیری شد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.