به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه یزد، سیدمجتبی حسینی پور بدون اشاره به تعداد طرح ها و بودجه سال جاری استان در کمیته برنامه ریزی شهرستان خاتم اظهار کرد: تصور و فکر به اقدام انسان جهت می دهد، نباید مرتب از خاتم با عنوان شهرستان محروم یاد کرد.
وی تاکید کرد: چنین شیوه برداشتی این مساله را در اذهان عمومی تلقین می کند که برای توسعه منطقه نمی توان کاری انجام داد.
وی با بیان اینکه خاتم هنوز بکر است و می توان طرح توسعه پایدار را برای آن طراحی کرد، افزود: این شهرستان می تواند مرکز تامین و پشتیبانی نهاده های کشاورزی سه استان( فارس، یزد و کرمان) باشد و از ظرفیت های گردشگری دریاچه بختگان استفاده کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در ادامه با اشاره به جدول توزیع بودجه یادآور شد: هدف دولت توسعه پروژه های مشارکتی است، تعداد پروژه های با بودجه دولتی صرف، در حال کاهش است.
حسینی پور بودجه سالجاری خاتم را حدود 290 میلیارد ریال برشمرد و پیشنهاد کرد که دستگاه های اجرایی با تفاهم و تعامل هم ، زمینه بهره برداری چند پروژه بزرگ را تا پایان سال 97 فراهم کنند.
وی به اعتبار قانون استفاده متوازن نیز اشاره کرد و ادامه داد: اعتبار قانون متوازن در قالب 17 شاخص ه شهرستان هایی با شاخص های پایین تر از میانگین کشوری اختصاص می یابد که خاتم از آن بهره مند است.
این مسئول با تاکید بر برگزاری حداقل چهار جلسه کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها در سال گفت: لازم است درخصوص روند توسعه شهرستان نشست های تخصصی با توجه به روند توسعه سایر مناطق برگزار شود و این مهم یکی از وظایف کمیته برنامه ریزی است.
حسینی پور برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص تهدیدهای احتمالی ناشی از وضع تحریم های جدید را از وظایف این کمیته در شهرستان عنوان کرد و گفت: اقدامات ما باید در جامعه تأثیر مثبت داشته باشد.
وی ادامه داد: نه اینکه صرفا به اقدامات درون دستگاهی بسنده کرد چون بسیاری مشکلات داخلی، محصول کم تدبیری است و باید با تدبیر از مشکلات داخلی و خارجی کم کرد.
در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور امام جمعه هرات، فرماندار خاتم و مدیران شهرستان برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر اعضا توزیع بودجه عمرانی شهرستان به مبلغ 290 میلیارد ریال به تصویب رسید.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.