معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: طی چهار ماهه نخست امسال 118 مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و پسران تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت اهدا شد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدحسین جمال پور» ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، در این باره افزود: ازدواج مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام و موجب سلامت جسم و آرامش روح است لذا کمیته امداد استان یزد طی چهار ماهه نخست سال جاری 370 میلیون تومان برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

وی افزود: امسال از 205 مورد درخواست جهیزیه، 118 مورد در چهارماهه سال جاری پرداخت‌شده و 87 مورد دیگر نیز در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه قرار دارند.

هدیه3 میلیون تومانی کمیته امداد برای ازدواج پسران

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و تحکیم نهاد خانواده است.

وی ادامه داد: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت شش میلیون تومان و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت دو میلیون تومان و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت سه میلیون تومان است.

جمال پور یادآور شد: سال گذشته 496 مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی اهدا شد، یک میلیارد و 853 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات در این خصوص پرداخت‌شده است.

کمک 1.4 میلیاردتومانی خیران یزدی به ازدواج نیازمندان

«غلامرضا مشعل چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد نیز با اشاره به فراهم بودن زمینه مشارکت نیکوکاران در تأمین جهیزیه و ازدواج نیازمندان، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح "کوثر" به این نهاد اهدا کنند.

وی گفت: سال گذشته نیکوکاران یزدی با مشارکت در طرح "کوثر" یک میلیارد و 409 میلیون تومان برای تأمین جهیزیه و ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت کمک کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.