محمدحسین جمال پور، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) افزود:  این نهاد در این مدت سه میلیون و ۷۰۰ میلیون ریال برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

به گزارش روز شنبه کمیته امداد استان یزد وی اظهار داشت: امسال از ۲۰۵ مورد درخواست جهیزیه، ۱۱۸ مورد در مدت یاد شده و ۸۷ مورد دیگر نیز در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه قرار دارند.

جمال پور با بیان اینکه حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و تحکیم نهاد خانواده است اضافه کرد: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان زیر پوشش حمایت ۶۰ میلیون ریال و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت ۲۰ میلیون ریال و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت ۳۰ میلیون ریال است.

جمال پور یادآور شد: سال گذشته ۴۹۶ مورد کمک‌هزینه ازدواج به نیازمندان یزدی اهدا شد، ۱۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات در این خصوص پرداخت‌شده است.

کمک ۱۴ میلیارد ریالی خیران یزدی به ازدواج نیازمندان

همچنین غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد نیز با اشاره به فراهم بودن زمینه مشارکت نیکوکاران در تأمین جهیزیه و ازدواج نیازمندان، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر این نهاد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح "کوثر" به این نهاد اهدا کنند.

وی گفت: سال گذشته نیکوکاران یزدی با مشارکت در طرح "کوثر" ۱۴ میلیارد و ۹۰ برای تأمین جهیزیه و ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت کمک کردند.

در حال حاضر ۲۷ هزار خانوار شامل ۵۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد یزد قرار دارند.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.