علی مصطفوی روز سه‌شنبه در سی و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی بر لزوم تسهیل در پرداخت وام ازدواج به جوانان تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد وام ازدواج به جوانان با شرایط آسان‌تری پرداخت شود تا مشکلات مالی جوانان در آستانه زندگی مشترک کمتر شود.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه مشاوره به جوانان پیش از ازدواج در تحکیم بنیان خانواده و کاهش نرخ طلاق بسیار موثر است.

وی راه اندازی کلینیک سلامت جنسی را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ارائه آموزش و راهکارهای درست در راستای ارتقای سلامت جنسی بسیار پراهمیت و ضروری است؛ سلامت جنسی جزئی از بهداشت باروری است که تاثیر و نقش زیادی بر سلامت افراد و جامعه دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به در پیش رو بودن هفته ازدواج از تمامی دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خواست در زمینه برگزاری برنامه ها و نمایشگاه هفته ازدواج مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ازدواج در استان با شیب ملایم درحال کاهش و طلاق نیز با شیب ملایم در حال افزایش است با این حال استان از نظر تعداد ازدواج در کشور رتبه هشتم و از نظر تعداد طلاق در رده بیست و چهارم کشور قرار دارد.

حبیب الله غالب دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز گفت: تا پایان تیرماه امسال ۱۵ هزار و ۲۱۷ فقره تسهیلات ازدواج با رقم سه هزار و  ۵۸۹ میلیارد ریال به زوجین واگذار شده که در این میان بانک‌های ملی، ملت و کشاورزی در این زمینه پیشرو هستند.

۱۲ تا ۱۸ مرداد به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به نام هفته ازدواج در کشور نامگذاری شده است.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.