عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کمک ها برای هشت هزار و 400 نیازمند هزینه شده است، اظهار داشت: هم اکنون 46 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارد که تا پایان سال جاری شمار آنها به 70 مرکز افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری، امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کمک های جمع آوری شده مراکز نیکوکاری هر شهرستان برای نیازمندان همان شهرستان هزینه می شود، افزود: هم اکنون در سطح استان 38 هزار و 200 نفر نیکوکار توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده اند که با این مراکز همکاری می کنند.
سهندی اظهار داشت: کمک معیشتی، تامین هزینه ازدواج و جهزیه، اجاره مسکن، هزینه درمانی، وام ضروری و هزینه درمانی بیماران صعب العلاج از جمله موارد کمک به مددجویان و نیازمندان زیرپوشش مراکز نیکوکاری است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش شمار مددجویان استان اظهار داشت: طی سال جاری تعداد مددجویان از 125 هزار نفر به 182 هزار نفر افزایش یافته است.
سهندی بیان کرد: در سال جاری سه نوبت سبد کالا بین مددجویان توزیع شده است و تا پایان سال، 2 نوبت دیگر نیز توزیع می شود که رقم سبد کالا برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال و به تدریج از خانواده 2 نفر تا پنج نفر به بالا، سه میلیون ریال است.
وی در خصوص مشارکت مردم میاندوآب در کمک به نیازمندان استان گفت: از ابتدای سال جاری 65 میلیارد ریال از سوی مردم به نیازمندان کمک شده که 15 میلیارد ریال آن مربوط به مراکز نیکوکاری است.
سهندی گفت: امسال مردم آذربایجان غربی 52 میلیارد ریال نیز صدقه پرداخت کرده اند که این میزان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 250 واحد مسکن مددجویی که با مشارکت بسیج سازندگی ساخته شده است، تحویل مددجویان می شود، اضافه کرد: برای ساخت این تعداد مسکن 202 میلیارد ریال فقط از سوی کمیته امداد و برای هر واحد 350 تا 400 میلیون ریال نیز از سوی بسیج سازندگی هزینه شده است.
وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه آیین رسمی و تشریفاتی برای افتتاح مساکن مددجویی به خاطر حفظ شان و کرامت مددجویان ممنوع است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در رابطه با اشتغال مددجویان نیز گفت: در سال جاری برای 2 هزار و 650 مددجو با اعطای 542 میلیارد ریال تسهیلات، زمینه اشتغال فراهم شده است‌.
وی بیان کرد: اگر بانک ها هم در پرداخت مابقی تسهیلات به ویژه تسهیلات اشتغال پایدار که پرونده مددجویان نیز تکمیل و ضامن های خود را نیز معرفی کرده اند، همکاری کنند تا پایان امسال برای پنج هزار تا هشت هزار خانوار تحت پوشش دیگر نیز زمینه اشتغال فراهم می شود.
به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد. 
182 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.