عزیز سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل کودکان، دانش آموزان دختر و پسر، دختران بازمانده از تحصیل، دختران جامانده از ازدواج، جوانان در آستانه ازدواج، زنان سرپرست خانواده، زنان مطلقه و دانشجویان هستند.
وی ادامه داد: خدمات این کانون ها شامل مباحث روخوانی قرآن، مباحث اعتقادی و اخلاقی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد توجه به موضوع عفاف و حجاب، فرزند پروری، قرآن و مفاهیم، آشنایی با سیره ائمه معصومین (ع)، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و مهارت های زندگی است.
وی بیان کرد: همچنین کلاس های حقوق شهروندی، مدیریت اقتصادی، همسرداری و ویژه برنامه های مناسبتی از سایر خدمات و برنامه های ارائه شده در کانون های فرهنگی و تربیتی این نهاد حمایتی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: 6 کانون فرهنگی و تربیتی و 2 خوابگاه شبانه روزی در این استان فعالیت می کند.
وی گفت: زمینه راه اندازی 2 کانون فرهنگی در شهرستان های تکاب و بوکان فراهم شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.
سهندی افزود: به منظور اجرای برنامه ها و برگزاری کلاس های این کانون ها، در سال جاری 2 میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی در راستای آموزش افراد تحت حمایت و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان حرکت می کند.
به گزارش ایرنا، هدف از تشکیل کانون های فرهنگی تربیتی کمیته امداد، غنی سازی اوقات فراغت، جهت دهی فعالیت های فکری و فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان به سمت اهداف عالیه نظام، ‌ترویج فرهنگ کار و تلاش و تقویت عزت نفس و خود باوری و تقویت روحیه نشاط است.
نزدیک به 140 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.