مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در حین حال که یزد را نیازمند رشد متوازن در هر سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی دانست، از ظرفیت‌‌سازی خوبی که برای توسعه اقتصاد صنعتی استان در حال شکل‌گیری است، خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدحسین ریاحی» در مراسم افتتاح پانزدهمین مرکز مشاوره، کارآفرینی و اطلاع رسانی استان یزد با اشاره به فعالیت این مرکز به صورت تعاونی، گفت: خوشبختانه نظام همه‌جانبه‌گرایی در حوزه‌های کار نمود بیشتری یافته و برای افزایش بهره‌وری و اثربخشی بیشتر، فعال شده است.

وی با بیان این که برآیند نگاه کلی و همه‌جانبه‌گرایی، توسعه پایدار، افزایش کارایی، اثربخشی و بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: لازمه پویایی اقتصاد و برپایی نظام اجتماعی مناسب در سطح جامعه از مسئولیت پذیری افراد نشات می‌گیرد.

ریاحی با اشاره به این که ظرفیت‌سازی خوبی در توسعه اقتصاد صنعتی استان در حال شکل‌گیری است، اضافه کرد: مراکز مشاوره، محلی برای شناسایی و پرورش ایده‌های خلاق و افکار توانمند است که در سطح استان‌ها نیز مراکزی راه‌اندازی شده از جمله مراکز رشد و شتابدهنده‌ها که لازم است نظام هماهنگی در این زمینه باشد و این مراکز نقش هدایتگری را به درستی ایفا کنند.

وی افزود: باید شرایط مطلوبتری را برای ایده‌پردازان فراهم کنیم تا مراکز مشاوره به صورت پکیج کامل بتوانند در قالب تعاونی ایفای نقش داشته و با خرد جمعی در سطوح مختلف کاری فعالیت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر این که معتقدیم برای توسعه تعاونی‌ها به مدل جدید نیازمندیم، ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های دانش بنیان را در قالب تعاونی داشته باشیم تا تعاونی‌ها بصورت متمرکز به توسعه صنعت استان کمک بیشتری کنند.

این مسئول عنوان کرد: استان یزد فرصت‌های بسیار وسیعی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و برند شهر تاریخی یزد کمک شایانی به این توسعه خواهد کرد لذا باید از این ظرفیت‌ها شناخت درستی به دست آوریم و با هم افزایی از آن بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود چنین مراکزی و با حضور کارآفرینان و ایده‌پردازان و افراد خلاق شاهد اتفاقات درخشانی در سایه تفکر توسعه ای برای استان باشیم.

ریاحی همچنین افزود: یزد به رشد متوازن در هر سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی نیاز دارد و سهم اشتغال استان نیز در این سه عرصه با اندکی تغییر مواجه بوده و بخش خدمات با 48.3 درصد سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که کشورهای توسعه یافته بخش عمده‌ای از سهم اشتغال خود را به مشاغل حوزه خدمات اختصاص داده‌اند، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی درستی در خصوص تناسب رشته‌های تحصیلی با ظرفیت‌های مورد نیاز توسعه استان وجود داشته باشد که نهایتا منجر به اشتغال پایدار و پویا خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان نیز با اشاره به وضعیت اشتغال استان و نرخ بیکاری نیز اظهار کرد: توجه به دانش برای ما مهم است اما باید بگونه‌ای باشد که مهارت در کنار علم باشد و دانشگاه‌ها به مهارت‌آموزی توجه کنند تا افراد فارغ التحصیل بیکار نباشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.