مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: شعار ما در این واحد معیشت، مسکن و درمان با رویکرد ایستایی، کارایی و زیبایی است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، «گودرز کریمی» در جمع کارشناسان و کارشناس مسئولان حوزه تعاون و پشتیبانی اداره کل، نواحی، مناطق و شهرستان‌های اداره کل آموزش و پرورش یزد، اظهار کرد: نگاه، نگاه منزلت اجتماعی است و تعاون در یک کلمه به معنای توجه به عزت،اصالت،وجاهت و نجابت معلم است.

وی افزود: شعار ما در این واحد معیشت، مسکن و درمان با رویکرد ایستایی، کارایی و زیبایی است و باید تمام تلاش خود را در حوزه ی رفاهی، حمایتی و عنایتی حول محور رفاه و پشتیبانی برای معلمان به کار بگیریم.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش کارایی را خوب کار کردن در حوزه معیشت، مسکن و درمان به جای زیاد کار کردن، ایستایی را کوشیدن، جستن، یافتن و هرگز تسلیم نشدن برای دست‌یابی به مسکن و درمان فرهنگیان و زیبایی را نظم، گفتار،  پندار، برنامه ریزی بدور گفتار درمانی ،حرف درمانی و شعار درمانی بیان کرد.

کریمی گفت: مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین معلم است و ما اعتقاد داریم آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی است و معلمان میزان الحراره وجعبه سیاه جامعه هستند.

 این مسئول در ادامه تصریح کرد: اساس آموزش و پرورش ساختن انسان است، تامین و تربیت و بهسازی و اعتلای منابع انسانی را از معلمین باید شروع کرد و اگر نشود منزلت اجتماعی فرهنگیان را عملیاتی کنیم قطع به یقین نتوانستیم نیروی خوب تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت علم ، معلمی هنر و معلم هنرمند است و هنرمندترین معلمین کسانی هستند که با امکانات محدود انتظارات نامحدود را عملی می‌کنند.

کریمی‌فر خاطرنشان کرد: حوزه تعاون و پشتیبانی لطیف ترین، حساس ترین و پیچیده ترین حوزه است و خدمت به فرهنگیان هم وظیفه است و هم لذت،قطعا هرکس خدمتی به فرهنگیان انجام دهد پیش خداوند ماجور است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه تعاون و رفاه  در وزارتخانه را تقویت و توسعه مراکز رفاهی درمانی، خانه های معلم ، بهبود وضعیت درمانگاه فرهنگیان با رویکرد  حمایت های تکمیلی، بهره وری مدیریتی با رویکرد  صرفه و صلاح ،شفاف سازی و کاهش هزینه‌ها و سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان دانست که برای هر کدام از برنامه ها  تعاریفی پیش بینی شده است.

 وی به  تعداد ۴۹۵ پایگاه پذیرش در اسکان نوروزی و تابستانی  اشاره کرد که توسط این حوزه کنترل می شود و این را از افتخارات حوزه تعاون و پشتیبانی دانست.

کریمی فرگفت: کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان شعار این حوزه است و علیرغم این که وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، این حوزه ۱۱ میلیون نفر را طی دو هفته نوروز امسال اسکان داد.

وی رشد ۱۹ درصدی  تقویت و توسعه مراکز درمانی ،رایزنی با بانک‌ها و اختصاص  ۱۵۰۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به فرهنگیان، راه اندازی5 باشگاه ویژه بازنشستگان و پیشکسوتان را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه بر شمرد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  در ادامه بر نظارت بر مراکز رفاهی و درمانی و الزام مدیران مراکز رفاهی به شفافیت در همه امور به ویژه مالی، نظارت بر شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مسکن که تعهداتی در این خصوص دارند،نظارت بر  بیمه حوادث دانش آموزی،پیگیری امور بیماران صعب العلاج،تقویت سامانه اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان تاکید کرد.

وی گفت: مهمترین رکن در آموزش و پرورش معلم است و اگر همه عوامل را در بهترین شکل ممکن داشته باشیم ولی معلم خوب نداشته باشیم در مسیر توسعه و تعالی گام نخواهیم گذاشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های ایجاد احساس کرامت در بین معلمان رسیدگی به موضوع رفاه و معیشت آنهاست و باید با استفاده از تمام ظرفیت موجود با افتخار همه داشته‌های معلمان را در اختیارشان قرار دهیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.