گودرز کریمی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهار داشت: بیشترین آمار پذیرش به ترتیب فراوانی به استان‌های اصفهان ، فارس، خراسان رضوی ، هرمزگان و خوزستان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: 697 پایگاه پذیرش به تعداد 366 مرکز رفاهی و 10 هزار و 664 مدرسه برای نوروز 98 آماده اسکان فرهنگیان شد.
وی یادآورشد: رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان، از سوم اسفند لغایت 24 اسفند به آدرس www. eskan.medu.ir امکان‌پذیر بود و پس از آن پذیرش حضوری مسافرین فرهنگی در دستور کار ستاد‌های اسکان است.
وی با اشاره به استقبال کم نظیر فرهنگیان از طرح اسکان نوروزی و همچنین ضرورت توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان اضافه کرد: توجه به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس مجری طرح، بهسازی و زیباسازی پایگاه‌های پذیرش در راستای رعایت حقوق شهروندی و تکریم مهمانان نوروزی از اولویت های کاری این مجموعه است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های بومی و سنتی در جوار پایگاه‌های اسکان در راستای آشنایی مسافرین با فرهنگ و سنن محلی جهت افزایش ماندگاری سفر و بهره‌مندی از دستاوردهای قومی و محلی استان ها نیز برپا شد.
کریمی فر ادامه داد: برای ارائه خدمات کیفی - تکریمی به فرهنگیان در استان ها ی کشور ستادهای نوروزی آموزش و پرورش تشکیل شد تا مراکز اسکان ویژه فرهنگیان در نوروز 98 آماده سازی و سازماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه نیروهای مستقر در مراکز اسکان و پذیرش تحت پوشش دوره های آموزشی مبنی بر چگونگی ارائه خدمات کیفی - تکریمی به فرهنگیان قرار گرفته اند، افزود: یکی از برنامه های مهم معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلات نوروز 98 افزایش کیفی خدمات و ارتقاء سطح امکانات در مراکز اسکان نوروزی است .
وی بیان داشت: برای گسترش خدمات به فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروز 300 اردوگاه فرهنگی - هنری، 50 مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان همانند سال های گذشته آماده شده است.
مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تعداد مراکز آموزشی، رفاهی ' خانه معلم ' را در کشور 345 مرکز با داشتن 207 تالار و 128 رستوران ذکر کرد و گفت: شعار همه ستادهای اسکان فرهنگیان در سراسر کشور اعتلای منزلت اجتماعی فرهنگیان است.
کریمی فر ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی به مسافران اطلاعات مربوط به پایگاه های پذیرش و اسکان مسافران از طریق نشریه و یا بنر های بزرگ در ورودی های هر استان چاپ و نصب شده است.
کریمی فر تاکید کرد: همه فرهنگیانی که در اسکان نوروز 98 ثبت نام می کنند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
در استان های مختلف کشور بیش از یک میلیون فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.