شهرام عروف زاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانشگاه دارای دست کم چهار هزار دانشجو و 70 عضو هیات علمی است هر چند تعدادی مدرس هیات علمی تطبیقی با این مرکز همکاری می کنند.
وی با اشاره به سیاست های سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور برای تخصیص ظرفیت های جدید دانشجویی به این دانشگاه در استان های مختلف، تصریح کرد: با توجه به این موضوع ما با کمبود نیروی انسانی و استاد مواجه هستیم.
عروف زاد با بیان اینکه مقرر است سال آینده 400 هیات علمی و 250 نیروی قراردادی برای دانشگاه فرهنگیان کشور جذب شوند، خاطرنشان کرد: اصفهان از آن بی نصیب نخواهد ماند و امیدواریم که این کمبود با جذب نیروهای جدید برطرف شود.
وی به ماموریت بزرگ دانشگاه فرهنگیان کشور برای داشتن 55 هزار دانشجو در سال آینده اشاره و اضافه کرد: اصفهان برای جذب سهمیه دانشجویی خود زیرساخت های لازم مانند خوابگاه، کلاس، مسائل آموزشی و آزمایشگاه های بیشتری نیاز دارد و در حال برنامه ریزی برای تحقق آن هستیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته حدود 2 هزار و 300 دانشجو جذب این دانشگاه شدند، خاطرنشان کرد: سال آینده نیز برای پذیرش این ظرفیت از اصفهان انتظار می رود و با توجه به اینکه تعداد دانش آموختگان ما در سال آینده زیاد نیست با محدودیت و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های دانشگاه فرهنگیان در بخش پژوهش گفت: برای دانشجویان ما طرح پژوهشی تعریف نشده است اما درس پروژه را می گذارنند.
عروف زاد، رشد بخش پژوهشی در میان دانشجویان را جزو وظایف استادان این دانشگاه برشمرد و افزود : برای تحقق این موضوع، فرصت های مطالعاتی و اعتبارهای پژوهشی برای اعضای هیات علمی به عنوان عوامل انگیزشی در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پژوهش باید توام باهم در دانشگاه ها دیده شود، اظهارداشت: مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه ها اگر رشد پژوهشی نداشته باشند نمی توانند در مسیر توسعه کشور گام بردارند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به فعالیت 60 تشکل دانشجویی در این مجموعه تاکید کرد: رشد فرهنگی و اجتماعی از اولویت های دانشگاه ماست و بدون اینکه به باشگاه سیاسی تبدیل شویم، فضا را برای همه جناح ها باز کردیم.
دانشگاه فرهنگیان، برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در کشور است.
این دانشگاه در سال 1390 با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای حدود 98 واحد دانشگاهی (در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته به پردیس) و بیش از 65 هزار دانشجوست.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.