به گزارش ایرنا، شهرزاد فاطمی روز جمعه در آیین اختتامیه دومین نشست تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دروس دوره اول متوسطه کشور به میزبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم اینک کتاب های درسی، نوع آموزش ها و وضعیت کلاسی در سطح ملی ارتقاء یافته و فعالیت های گروهی و تیمی در کلاس ها به عنوان کارگاه های آموزش علمی تقویت شده است.
وی افزود: تقویت ارزشیابی و سنجش باعث تربیت نیروی انسانی متعهد، کارآمد و متخصص در آینده می شود.
فاطمی تصریح کرد: آمادگی واقعی دانش آموزان برای زندگی در محیط های واقعی آینده از پیامدهای توجه به حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی است.
وی یادآور شد: با توجه به تغییر در برخی دروس دوره اول متسطه وزارت آموزش و پرورش از دو سال گذشته به ارتقای حوزه سنجش عملکردی و تکمیلی ورود پیدا کرده است.
فاطمی همچنین اظهار داشت: در نشست های تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دروس دوره اول متوسطه کشور آخرین نیازهای این حوزه بر اساس معیارهای علمی و استاندارد به شرکت کنندگان ارائه می شود.
دبیر دومین نشست تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دروس دوره اول متوسطه کشور نیز گفت: روال های اساسی آموزش در سطح ملی گسترش خواهد یافت.
حسن نادعلی پور تاکید کرد: گسترش عادت ها و روال های اساسی سنجش و ارزشیابی آموزش در سطح ملی جزو مهمترین اهداف برگزاری این نشست محسوب می شود.
وی افزود: به دنبال واگذاری دبیرخانه سنجش و ارزشیابی کشوری در دوره متوسطه اول به چهارمحال و بختیاری افزون بر 100 نفر از منتخبان استان های کشور به همراه دبیران دبیرخانه های استانی در دومین نشست تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دروس دوره اول متوسطه کشور به مدت 3 روز در شهرکرد حضور داشنند.
نادعلی پور تصریح کرد: توسعه بازآموزی و توانمندسازی ناظران و راهبری آموزشی کشور، سنجش مدرن، نوین و سطح بالا در کشور جزو استراتژی های این نشست است.
دبیر علمی دومین نشست تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دورس دوره اول متوسطه کشور نیز گفت: هم اینک میانگین وضعیت آموزشی در ایران از جایگاه مطلوبی نسبت به کشورهای منطقه و جهان برخوردار است.
مجتبی جهانی فر تاکید کرد: برنامه ها و اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش در سیستم و نظام آموزشی کشور به بازنگری و اصلاح نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، در دومین نشست تخصصی سنجش و ارزشیابی آموزشی راهبران و دبیران دبیرخانه های دروس دوره اول متوسطه کشور به میزبانی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزون بر 100 نفر از منتخبان استان های کشور به همراه دبیران دبیرخانه های استانی به مدت 3 روز در شهرکرد حضور پیدا کردند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.