مهریار کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه مهر 97 یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش البرز است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.
وی کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس را از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح ملی عنوان کرد.
وی ایجاد فضایی بانشاط در مدارس البرز برای سال تحصیلی جدید را منوط به اجرای برنامه های پروژه مهر دانست.
کرمی از پروژه مهر به عنوان نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت کشور یاد کرد.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه مهر به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان از نیمه خرداد ماه 97 در البرز آغاز شده است تا بستر مناسب برای سال تحصیلی آینده در مدارس این استان فراهم آید.
وی اضافه کرد: پروژه مهر با پنج هدف که شامل بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها، در البرز اجرایی شده است.
دبیر پروژه مهر البرز با بیان اینکه برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی موفق، کارآمد، هدفمند در عرصه آموزشی و تربیتی در قالب پروژه مهر دیده می شود، ادامه داد: برنامه های مدون در این طرح در قالب پنج کمیته تخصصی عملیاتی می شود.
کرمی این کمیته ها را شامل کمیته تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی و تایید صلاحیت ذکر کرد.
وی گفت: پروژه مهر یک فرآیند بهم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در استان است که هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در اجرای آن، موجب بروز چالش های اساسی در عرصه تعلیم و تربیت خواهد شد.
وی اظهار داشت : پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت در سطح ملی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه مهر فقط به بهسازی مدارس و شاداب سازی اختصاص ندارد، افزود: برای اجرای شاخص های این طرح از نظر کیفی نیاز به همدلی، همراهی، پشتکار و همکاری همه همکاران استان در قالب کار تیمی می باشد.
کرمی اتخاذ تصمیم های اثر بخش در هر کمیته ، توانمند سازی نیروی انسانی،نظارت کامل بر روند ثبت نام ،آماده سازی فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز، توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای، اجرای مطلوب هدایت تحصیلی و صدور به موقع ابلاغ ها برای نیروی انسانی را از دیگر بخش های مهم این طرح ذکر کرد.
وی تاکید کرد: در پروژه مهر 97 می توان بار دیگر با دقت، تعهد، همدلی و وحدت در کنار ابتکار و خلاقیت به رتبه برتر کشوری دست یافت به همین منظور 9 ستاد پروژه مهر 97 در البرز تشکیل و فعالیت کاری خود را آغاز کردند.
استان البرز در سه سال گذشته در پروژه مهر موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.