عباس سلطانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه مهر 96 یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه این اداره‌ کل در استان البرز است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.
وی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس، از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح است، یاد آور شد: باید به محور کیفیت‌بخشی آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی در این طرح توجه ویژه ای کرد.
وی اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس استان را یکی از اولویت های مهم از سوی متولیان امر و دست اندرکاران آموزش و پرورش در استان البرز دانست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد.
سلطانیان گفت: عملیات اجرایی پروژه مهر به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان از نیمه خرداد ماه 96 در البرز آغاز شده است تا بستر مناسب برای سال تحصیلی آینده در مدارس البرز فراهم آید.
وی در ادامه به اهدف راهبردی این طرح مهم اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه مهر با پنج هدف که شامل بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها، در البرز اجرایی شده است.
دبیر پروژه مهر البرز با بیان اینکه برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی موفق، کارآمد، هدفمند در عرصه آموزشی و تربیتی در قالب پروژه مهر دیده می شود، اضافه کرد: برنامه های مدون در این طرح در قالب پنج کمیته تخصصی عملیاتی می شود.
سلطانیان این کمیته ها را شامل: کمیته تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی و تایید صلاحیت ذکر کرد.
وی تصریح کرد: پروژه مهر یک فرآیند بهم پیوسته و زنجیرواری از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در استان است که هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در اجرای آن، موجب بروز چالش های اساسی در عرصه تعلیم و تربیت خواهد شد.
وی در ادامه به کسب رتبه عالی این استان در پروژه مهر 95 در کشور پرداخت و افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان البرز در سال تحصیلی گذشته با کسب 98.23 از مجموع 100 امتیاز رتبه عالی پروژه مهر95 کشور را به خود اختصاص داد.
سلطانیان بیان کرد: این رتبه در بین 32 اداره کل آموزش و پرورش کشور کسب شده است.
وی اظهار کرد: پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت در سطح ملی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه مهر فقط به بهسازی مدارس و شاداب سازی اختصاص ندارد، افزود: برای اجرای شاخص های این طرح از نظر کیفی نیاز به همدلی، همراهی، پشتکار و همکاری همه همکاران استان در قالب کار تیمی می باشد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پرهیز از موازی کاری، سلیقه ای عمل نکردن اعضاء ، عدم تاخیر در عملیاتی کردن طرح ها ، برنامه ریزی اقدامات لازمه بر اساس شعار سال 96، نیاز سنجی ، رعایت عدالت ، آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف را از نکات محوری این مهم در پروژه مهر برشمرد.
سلطانیان ضمن تاکید بر کیفیت آموزشی در اجرای طرح پروژه مهر سال 96 خاطر نشان شد: اتخاذ تصمیم های اثر بخش در هر کمیته ، توانمند سازی نیروی انسانی ، نظارت کامل بر روند ثبت نام ، آماده سازی فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز، توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای، اجرای مطلوب هدایت تحصیلی و صدور به موقع ابلاغ ها برای نیروی انسانی را از دیگر بخش های مهم این طرح برشمرد.
دبیر پروژه مهر 96 استان البرز گفت : انتظار می رود مجریان این طرح ملی در استان نسبت به اجرای دقیق شیوه نامه ها و برنامه ها طبق زمانبندی انجام شده اقدام کنند.
سلطانیان خواستار مطالعه دستورالعمل اجرایی پروژه مهر 96 از سوی اعضای کمیته های پنج گانه این طرح مهم در آموزش و پرورش البرز شد.
وی تاکید کرد: در پروژه مهر 96 می توان بار دیگر با دقت، تعهد، همدلی و وحدت در کنار ابتکار و خلاقیت به رتبه برتر کشوری دست یافت.
استان البرز در سال تحصیلی 96-95 بیش از 440 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.