حسین رحمانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از ابلاغ وزارتخانه ای شیوه نامه اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده در سال تحصیلی 96-95 به استانها، این دبیرخانه به منظور برنامه ریزی و اجرایی شدن طرح ها ی پژوهشی در البرز تشکیل و فعالیت تخصصی خود را شروع کرد.
وی اظهار کرد: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش مهم پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت یاد آور شد: اقزایش سطح مشارکت معلمان در این برنامه ، شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی،افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش از جمله عوامل موفقیت آمیز این برنامه در بین معلمان را تشکیل می دهد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: اجرای برنامه معلم پژوهنده به معلمان،کارشناسان و دست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثربرای آموزش و یادگیری در کلاس گام های مهمی بردارند.
رحمانیان از تصمیم گیری، تصمیم سازی ، برنامه ریزی آموزشی وپرورشی،دقت و حساسیت بیشتر به عنوان دیگر دستاوردهای برنامه معلم پژوهنده یاد کرد.
وی در ادامه به شیوه نامه اجرایی بیستمین برنامه معلم پژوهنده پرداخت و افزود: برای اطلاع رسانی به معلمان این شیوه نامه به همه مدارس استان البرز ابلاغ شده است.
وی گفت: در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده سال تحصیلی 95-94 ، زهره طاهر خانی دبیر علوم تجربی دبیرستان متوسطه دوره اول آموزش و پرورش ناحیه یک کرج رتبه نخست را در بین سایر معلمان راه یافته به مرحله کشوری به دست آورد.
وی اضافه کرد: این معلم البرزی با انجام اقدام پژوهی با عنوان راهکارهای یادگیری بهتر مفاهیم فیزیکی علوم تجربی نهم با تدریس عملی و کارگاهی توانست حائز رتبه برتر در کشور شود.
وی افزود: از استان البرز20 اقدام پژوهی برتر به نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده به مرحله کشوری راه پیدا کرد.
رحمانیان در ادامه به کسب رتبه نخست البرز در2 سال متوالی در برنامه معلم پژوهنده کشور پرداخت و یادآور شد: در این 2 سال معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برای البرزنشینان وفعالان عرصه تعلیم و تربیت افتخار آفرینی کردند.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: در نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده 95 آموزش و پرورش این استان 6 هزار معلم شرکت کردند.
رحمانیان بیان کرد: 65 اقدام پژوهی معلمان البرزی نیز در استان پس از ارزیابی داوران بعنوان اثر برتر استانی انتخاب شده بود.
2819 / 6155 خبرنگار:مهین مالمیرانتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.