حسین رحمانیان روز یکشنه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از ابلاغ نامه اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده در سال تحصیلی 96-95 به استان ها، دبیرخانه این برنامه به منظور برنامه ریزی و اجرایی شدن طرح ها ی پژوهشی درالبرز آغاز بکار کرد.
وی اظهار کرد: برنامه معلم پژوهنده از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان‌ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش مهم پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت یاد آور شد: افزایش سطح مشارکت معلمان در این برنامه ، شرکت گسترده آن‌ها در دوره‌های اقدام پژوهی، افزایش کیفیت طرح‌ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش از جمله عوامل موفقیت آمیز این برنامه در بین معلمان را تشکیل می دهد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: اجرای برنامه معلم پژوهنده به معلمان،کارشناسان و دست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش‌های نوین و موثربرای آموزش و یادگیری در کلاس گام های مهمی بردارند.
رحمانیان از تصمیم گیری، تصمیم سازی ، برنامه ریزی آموزشی و پرورشی،دقت و حساسیت بیشتر به عنوان دیگر دستاوردهای برنامه معلم پژوهنده یاد کرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این دوره معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 483 ، ناحیه 2 کرج 748 ، ناحیه سه 692 و ناحیه 4 کرج 851 اثر به دبیرخانه استانی پژوهش ارسال کردند.
رحمانیان یادآور شد: معلمان پژوهشگر ساوجبلاغ و نظرآباد نیز به ترتیب 350 و 23 اثر به این دبیرخانه ارسال کردند.
وی افزود: معلمان اشتهارد و طالقان نیز به ترتیب 44 و 6 اثر به دبیرخانه ارسال کردند.
وی تصریح کرد: پس از ارزیابی داوران در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش ، آثار پژوهشی برتر به دبیرخانه استانی بیستمین معلم پژوهنده راه یافت.
وی اضافه کرد: از اول تا پایان مهر ماه 96 نیز فرآیند ارزیابی آثار پژوهشی برتر در البرز در دبیر خانه استانی بیستمین معلم پژوهنده توسط 10 داور مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد : در اول آبان نیز سه اثر برتر از استان البرز به دبیرخانه کشوری بیستمین برنامه معلم پژوهنده معرفی و ارسال شد.
لازم به ذکر است در سال گذشته 2 هزار و 974 معلم در نوزدهمین جشنواره معلم پژوهنده البرز شرکت کردند.
استان البرز 24 هزار و 41 معلم در سال تحصیلی 97-96 دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.