سرپرست وزارت آموزش و پروش تنها مسیر برای جبران کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت را دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: غیر از تربیت دیدگان دانشگاه فرهنگیان نباید در مدارس و کلاس‌های درس از هیچ جای دیگر نیرو جذب کنیم. افرادی باید جذب و استخدام مدارس شوند که در دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل مهم را سپری کرده باشند.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بیان کرد: امروز نظام تعلیم و تربیت با مشکلاتی روبرو شده است و همه ما در حال تلاش هستم که بتوانیم مشکلات این نظام را برطرف کنیم‌.

سرپرست آموزش و پروش گفت: توجه و تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم و حساس است، برای این سند ۶۷۰ برنامه تهیه و تنظیم شده است، این سند ۱۳۰ راهکار را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: در این سند ۴ محور دیده شده است و هویت دینی و انقلابی یک بحث مهم در سند بنیادین است.

حسینی تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت قبول داریم که معلمان و دانش آموزان از تک ساحتی بودند رنج می‌برند اما تصمیم داریم برای راحت بودن معلمان، دانش‌آموزان و والدین هر کاری انجام دهیم.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان انقلابی، ارزشی، نخبه و.... است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این دانشگاه باید با شاخصه‌های تربیتی، اخلاقی، حرفه‌ای و… انسان‌هایی را تربیت کند که در آینده جزو بهترین‌ها محسوب شودند.

حسینی ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های دیگر بیشتر می‌باشد و نظر مقام معظم رهبری هم بر این دیدگاه است. نقش اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است لذا باید این کار تقویت و برجسته شود.

وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که دانشگاه فرهینگیان می‌تواند نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، پس باید افراد حرفه‌ای بیشتری تربیت کند.

حسینی یادآور شد: تمام سیاست‌های خود را متمرکز کرده‌ایم که کمبودهای خود را با وجود دانشگاه فرهنگیان برطرف کنیم چرا که پربازده ترین سرمایه گذاری فقط در آموزش و پروش است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر این موضوع تاکید کرده است.

وی اظهار کرد: تنها مسیر برای جبران کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت فقط دانشگاه فرهنگیان است؛ غیر از تربیت دیدگان دانشگاه فرهنگیان نباید در مدارس و کلاس‌های درس از هیچ جای دیگر نیرو جذب کنیم. افرادی باید جذب و استخدام مدارس شوند که در دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل مهم را سپری کرده باشند.

حسینی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در مرکز تحقیقات نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی را ایفا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال ۶۸ هزار نفر از نظام تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه الگوهای یاددهی و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان باید دائمی شود، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه، دانشگاه باید مدارس تجربی داشته باشد و این مدارس نه تنها برای کارورزی و کارآموزی بلکه برای آزمایش کردن استانداردهای کیفی نظام مدرسه است‌.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.