به گزارش ایرنا حسینعلی ملانوری روز شنبه به مناسبت سالروز تشکیل سازمان دانش آموزی (21 اردیبهشت) در گفت و گو با ایرنا افزود‌‌: 70 درصد دانش آموزان عضو، دختر و مابقی پسر هستند و عضویت دانش آموزان در این سازمان براساس علاقه و انگیزه صورت می گیرد.
وی اصلی ترین هدف از عضویت دانش آموزان را در این مجموعه دستیابی به تربیت اجتماعی اعلام و ادامه داد‌: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اجتماعی و نشاط بخشی اجتماعی دانش آموزان تاکید شده است.
رئیس سازمان دانش آموزی یزد اظهار داشت‌: برای نخستین بار در سال‌جاری یکی از دانش آموزان استان به هیات رئیسه مجلس دانش آموزی کشور راه یافته است.
وی تصریح کرد: فردا برای اولین بار در آموزش و پرورش کشور نیز بخشی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت نمادین توسط سارا فلاح دانش آموزی یزدی عضو این سازمان مدیریت و اداره می‌شود که مایه خرسندی برای استان است.
ملانوری شعار اصلی این سازمان را همفکری، همدلی و همکاری اعلام کرد و گفت‌: ‌دانش آموزان عضو این سازمان در تشکل های مختلف ساماندهی شدند.
وی در ادامه به برنامه های سالروز تشکیل سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، غبار روبی گلزار شهدا، همایش مربیان پیشتاز و دیدار دانش آموزان عضو با سالمندان از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار داشت: مسابقات و جشن های مختلفی در سطح شهرستانها و مناطق مختلف استان به همین مناسبت برگزار می شود.
در حال حاضر 250 هزار دانش آموز در یکهزار و 920 مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.
سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ، 21 اردیبهشت ماه 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس آغاز کرد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.