به گزارش ایرنا؛ آیت الله 'مصطفی علما' روز شنبه در نشست با مدیر کل و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت هفته معلم افزود: معلم علاوه بر انتقال علوم مورد نیاز جامعه به دانش آموزان می تواند ارزش ها و کرامات انسانی را در دل آنها حک کند.
وی اظهار داشت: کرامات و ارزش های انسانی است که انسان را از سایر موجودات متمایز می سازد و اگر این کرامات انسانی نباشد انسان از سایر موجودات نه تنها بالاتر نه شاید پست تر نیز بشود.
وی گفت: روز معلم در کشور ما برابر است با شهادت آیت الله استاد مطهری و این به این معناست که در جمهوری اسلامی ایران مقامم معلم صرفا مقام تعلیم علوم نیست بلکه معلم تربیت کننده فرزندان ما محسوب می شود.
همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش استان همواره در کنار توجه به تحصیل و تدریس علوم مختلف اهمیت ویژه برای مسائل مذهبی و قرآنی قائل است.
مجید یزدان پناه افزود: با کمک 500 روحانی به علاوه 800 نفر از فرهنگیان متدین، نماز در بیشتر مدارس استان اقامه می شود.
وی گفت: 84 هزار دانش آموز در دوره ها و آزمون های قرآنی در استان کرمانشاه حضور داشته اند که این به معنای انتقال مفاهیم و ارزش های قرآنی به 84 هزار نفر می باشد.
وی گفت: آموزش و پرورش استان در سیل اخیر و در مناطقی که احتمال سیل وجود داشت مدارس را تجهیز و در اختیار سیل زدگان قرار داد که موجب رضایت بسیاری از این عزیزان گردید.
استان کرمانشاه بیش از 325 هزار دانش آموز و بیش از 26 هزار فرهنگی دارد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.