به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر( 11 اردیبهشت) اظهار داشت: حضور کارگران در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، برجسته ترین نقش را دارد و آنچه در استان به آن نیاز داریم و زمینه‌های آن نیز فراهم است، تقویت ارتباط و تعامل سه جانبه بین جامعه کارگری، دولت و کارفرمایان است.
وی افزود: اعتماد متقابل میان این بخش ها که محور تولید است، بسیار با اهمیت هست و با وجود این اعتماد، هر اقدام مثبتی را به اتکای تعامل و هماهنگی بین این ارکان می‌توانیم انجام دهیم.
استاندار یزد با بیان اینکه مدیریت ارشد استان در کنار جامعه کارفرمایی، آمادگی دارد که مشکلات کارگران را با جدیت برطرف کند ، اضافه کرد: در حال حاضر همنوایی و هماهنگی خوبی بین مجموعه مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تشکل های کارگری و کارفرمایی برای رفع مشکلات جامعه کارگری وجود دارد .
طالبی ، قوی بودن تشکل‌های کارگری به لحاظ پیگیری مطالبات را ستودنی عنوان کرد و گفت: ارتباط خوبی بین تشکل های کارگری با مجموعه دولت و کارفرمایی وجود دارد با این حال نیازمند تقویت سه جانبه گرایی در برنامه های مختلف و طرح های گوناگون هستیم.
وی سه جانبه گرایی را از ارکان تولید دانست و ادامه داد : کافی است اراده مشترکی که در همه وجود دارد و طرح های مختلفی که با جامعه کارگری در ارتباط است، دنبال شود.
وی با اشاره به لزوم تأمین مسکن کارگران اظهار داشت: سالهاست موضوع مسکن کارگران مطرح و در استان نیز طرح هایی ارائه شده اما تا به امروز مورد توجه نبوده است.
استاندار یزد اجرای طرح های حوزه کارگری با برنامه های مدون و برنامه ریزی منسجم را خواستار شد و تصریح کرد: فضای خوب امروز و رویکرد حمایتی دولت را با باید قدر بدانیم
زیرا ، مجموعه مدیران استان در کنار نمایندگان مجلس با همنوایی در کنار کارگران حضور دارند و اجازه نمی دهند که برخی مسائل سال آینده تکرار شود.
در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد هم گفت: جامعه کارگری استان ، جامعه ای با مهارت ، جامعه ای فرهیخته و فهیمی است و باید با آموزش های مداوم، توانمندی ها را افزایش دهیم.
محمدحسین ریاحی با بیان اینکه ارتباط بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید به درستی برقرار شود ، افزود: کارفرمایان هم بدانند که کارگران جزو مهمی از جامعه تولید هستند و در حوزه رسیدگی به مسکن و معیشت و قرارداد کار باید مورد توجه قرار گیرند.
وی بر توسعه تعاونی های مسکن ویژه جامعه کارگری تاکید کرد و یادآور شد: پویایی صنعت با تعامل و ارتباط تنگاتنگ کارگر و کارفرما امکان پذیر است و باید از تشکل های کارگری از طریق افزایش تعامل با نمایندگان و تغییر برخی مواد قانونی برای دفاع از حقوق کارگران حمایت کرد.
مدیرکل تعاون یزد با اشاره به اینکه با همدلی و همزبانی می توان مشکلات کارگران را حل کرد، افزود: ظرفیت سه جانبه گرایی در استان شناخته شده است و برای حل مشکلات آمادگی کامل و کافی وجود دارد و پاسخ مناسبی را ارائه خواهد داد.
مدیرکل تعاون یزد در خصوص معیشت و دستمزد کارگران نیز اظهار داشت: بر اساس قانون، حداقل هایی در این خصوص دیده شده است اما کارفرمایان می توانند این عدد را تغییر و افزایش دهند و معیشت کارگران خود را به شکلی با افزایش دستمزد تامین کنند.
در پایان این مراسم ، از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه، برگزیدگان مسابقات قرآن کریم و مقام آوران مسابقات ورزشی جامعه کار و تلاش که در سال 97 برای استان افتخار آفریده بودند با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
65 درصد جامعه یک میلیون و 138 هزار نفری استان را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر در یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.
225 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که از این تعداد 103 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.