استاندار یزد با اشاره به مشکلات و مسائل موجود قشر کارگر گفت: مسئولان باید توجه جدی به مطالبات کارگری استان داشته باشند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر با تاکید بر لزوم بالندگی کارگران اظهار داشت: قوی بودن تشکل‌های کارگری در استان یزد به لحاظ پیگیری مطالبات ستودنی است.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین تشکل های کارگری با مجموعه دولت و کارفرمایی وجود دارد ادامه داد: در سال رونق تولید باید با کمک همه به ویژه حضور موثر کارگران و کارفرمایان در عمل شاهد باشیم.

استاندار یزد برجسته ترین نقش را متوجه کارگران دانست و عنوان کرد: آنچه در استان به آن نیاز داری و زمینه های آن نیز وجود دارد تقویت سه جانبه گرایی است که در برنامه های مختلف و طرح های گوناگون دیده شده که زمینه شکل گیری این ارتباط وجود دارد.

وی سه جانبه گرایی را ارکان تولید در کشور دانست و اظهار داشت: کافی است اراده مشترکی که در همه است و طرح های مختلفی که با جامعه کارگری در ارتباط است دنبال شود.

طالبی با بیان اینکه لازم است مسکن کارگران نیز تامین شود بیان داشت: سال هاست موضوع مسکن کارگران مطرح شده و در استان نیز طرح هایی ارائه شده اما تا به امروز مورد توجه نبوده لذا این آمادگی را داریم تا اقدامات لازم را با کمک و تعامل همدیگر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های حوزه کارگری نیازمند برنامه مدون و برنامه ریزی منسجم است تصریح کرد: فضای خوبی که امروز وجو دارد را باید قدر بدانیم چراکه رویکرد دولت و برنامه های موجود در حمایت از کارگران و پیگیری مسائل و مشکلات این قشر عظیم و با افتخار است.

استاندار یزد با اشاره به حساسیت های نمایندگان استان در پیگیری مطالبات و مسائل قشر کارگری استان عنوان کرد: مجموعه مدیران استان نیز با همنوایی در کنار کارگران هستند و اجازه نمی دهیند که برخی مسائل در سال آینده تکرا شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته مطالبات کارگری در استان شکل بگیرد اظهار داشت: همه دستگاه ها همسو و همراه با این کمیته خواهند بود و با حساسیت های لازم در موضوعاتی که مورد نظر تشکل های کارگری است کار را دنبال می کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به نام گذاری سال رونق تولید اظهار داشت: جامعه کارگری ما با مهارت و فهیم است و باید با آموزش های مداوم، توانمندی ها را افزایش داهیم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین جامعه کارگری و کارفرمایی باید به درستی برقرار شود ادامه داد: کارفرمایان باید بدانند که کارگران جزئی از بدنه تولید هستند و در حوزه رسیدگی به مسکن و معیشت و قرارداد مورد توجه قرار گیرند.

محمدحسین ریاحی با بیان اینکه بر توسعه تعاونی های مسکن برای جامعه کارگری تاکید شده است عنوان کرد: پویایی صنعت امکان پذیر نخواهد بود مگر با تعامل و ارتباط تنگاتنگ کارگر و کارفرما.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی مشکلات کارگران را حل می کند افزود: ظرفیت سه جانبه گرایی در استا نشناخته شده و برای حل مشکلات آمادگی کامل و کافی وجود دارد و پاسخ مناسبی را ارائه خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص معیشت و دستمزد کارگران نیز اظهار داشت: بر اساس قانون، حداقل هایی در این خصوص دیده شده است اما کارفرمایان می توانند این عدد را تغییر داده و افزایش دهند و معیشت کارگران خود را به شکلی با افزایش دستمزد تامین کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.