به گزارش خبرنگار ایرنا بهزاد ستاری روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: چهار و نیم درصد از جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند که باید اقدامات لازم برای زندگی راحت و بدون دغدغه این قشر در استان انجام شود.
وی بیان کرد: امسال روز جهانی معلولان با عنوان انعطاف پذیری و مشارکت پذیری معلولان نامگذاری شده و تلاش می شود با اصلاح قوانین اقدامات مناسبی در راستای تطبیق معلولان با جامعه صورت گیرد.
ستاری با بیان اینکه عمده معلولیت ها ناشی از مشکلات ژنتیکی است، افزود: در همین راستا مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج در جامعه ضروری شده که با این روش از تولد نوزادان دارای معلولیت جلوگیری می شود.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: در راستای کاهش معلولیت ها در جامعه غربالگری بینایی و شنوایی در سنین کودکی یکی دیگر از اقدامات بهزیستی است که در بین کودکان سه تا شش ساله و نوزادان انجام می شود.
وی افزود: در سالجاری 64 هزار نفر مورد غربالگری بینایی در استان قرار گرفته اند که 70 نفر از این افراد دارای مشکل شناخته شده و به مراجع پزشکی معرفی شده اند.
ستاری به حمایت های بهزیستی استان در راستای اشتغال معلولان اشاره کرد و گفت: 50 درصد دستمزد معلولانی که در کارگاه ها جذب می شوند توسط بهزیستی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در راستای تامین مسکن برای معلولان نیز در مناطق روستایی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض توسط بهزیستی و هشت میلیون تومان توسط بنیاد مسکن پرداخت می شود.
وی افزود: خانواده های دارای 2معلول و بیشتر نیز از مسکن رایگان بهزه مند می شوند که در این ارتباط به 60 نفر واحد مسکونی واگذار شده و 85 نفر برای دریافت این واحدها در نوبت هستند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.