به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان در مرکز بیماران مزمن روان بهار برگزار شد،افزود: با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه، به منظور خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف خود از جمله معلولان، 18 مورد تکلیف برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است که در تمامی محورهای تعیین شده پیشگام بوده ایم.
وی با اشاره به فعالیت های اداره کل بهزیستی قزوین در راستای حمایت‌ از معلولان، اظهار کرد: یکی از ارکان اساسی فعالیت های بهزیستی، حوزه توانبخشی است که برای حمایت از افراد دچار معلولیت تشکیل شده و از قدیمی ترین حوزه های تخصصی این دستگاه به شمار می رود.
این مسئول گفت: توانمندسازی معلولان در پیشانی کار سازمان بهزیستی قرار دارد و در این راستا ایجاد اشتغال، ازدواج، تامین مسکن و افزایش سطح دانش معلولان برای حضور در جامعه دنبال می شود.
وارثی با بیان اینکه خدمات سازمان بهزیستی برای معلولان حول سه محور است،افزود: پیشگیری و جلوگیری از افزایش و ایجاد معلولیت جدید، ارائه خدمات توانبخشی و توانمند سازی و بازتوانی این محورها تشکیل می دهند و باید بر اساس برنامه تعیین شده 10 درصد جامعه هدف در حوزه های مختلف را توانمند کرده و از چرخه حمایت مستمر خارج کنیم.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 430 معلول در مراکز نگهداری و مراکز توانبخشی روزانه قزوین از خدمات تخصصی بهزیستی در قالب 45 مرکز بهره مند هستند،اضافه کرد: به این تعداد سالانه 76 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار یارانه ای اختصاص پیدا می کند.
این مسئول تاکید کرد:در راستای حمایت مستمر از معلولان همچنین پنج هزار و 10 نفر از مددجویان این نهاد در استان ماهانه کمک هزینه معاش به میزان 090 هزار ریال دریافت می کنند.
وی با اشاره به برنامه های پیشگیری از معلولیت بهزیستی، افزود: در حوزه پیشگیری از معلولیت ها سال گذشته یکی از فعالیت ها برای جلوگیری از افزایش نابینایی و کم بینایی، غربالگری بینایی بود که در این راستا 48 هزار و 300 نفر در سنین سه تا 6 سال غربالگری شدند.
وارثی افزود: اقدام دیگر برای پیشگیری از معلولیت توسط بهزیستی استان اجرای طرح غربالگری شنوایی بود که در این راستا 17 هزار و 495 نوزاد در بدو تولد در بیمارستان های استان مورد سنجس قرار گرفتند و 39 نوزاد برای کاشت حلزون معرفی شدند.
سوم دسامبر که امسال با دوازدهم آذر ماه مصادف شده است، روز جهانی معلولان نام دارد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.