محمدحسین ریاحی ،روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود : از این مبلغ 2 هزار و 370میلیارد ریال به طرح های اقتصاد روستایی اختصاص دارد که تاکنون 830میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.
به گفته وی ، سهم شهرستان ابرکوه از تسهیلات مرحله نخست طرح های اقتصادی روستایی 100 میلیارد و 60میلیون ریال است .
این کارش ارشد بخش تعاون استان یزد در ادامه با بیان اینکه 160میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی و حمایت از طرح های مشاغل خانگی به استان یزد اختصاص یافت، یادآور شد: از سه هزار و 510 متقاضی مشاغل خانگی ، یکهزار و 100نفر برای دریافت اخذ وام به بانک های عامل معرفی شدند.
مدیرکل تعاون یزد، به حمایت دولت تدبیر و امید در تصویب و پرداخت وام اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای کمتر از 10هزارنفر جمعیت با نرخ 6 درصد و شرایط آسان به متقاضیان اشاره کرد و افزود: متقاضیان برای دریافت وام به بخشداری ها و اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان مراجعه کنند.
ریاحی می گوید: بر اساس این برنامه و با هدف ایجاد فرصت های شغلی پایدار، دولت طرح های اشتغالزایی خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشد در قالب برنامه های مداخله ای اشتغال و اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در ادامه تصریح کرد: سهمیه استان در حوزه کار ورزی چهار هزار و 320 نفر و در بخش مهارت آموزی ٨٧٠ نفر است.
به گفته ریاحی، ارتقای سطح مهارت افراد جویای کار اعم از دانش آموختگان مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی به منظور کاهش آمار جمعیت جویای کار ضروری است .
وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی در واقع پیوند فارغ التحصیلان مهارتی با بازار کار و ارتباط افراد با کارفرما و قرار گرفتن آنها در محیط کار واقعی است.
این مسئول حوزه تعاون استان یزد تصریح کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد 15 تا 22 سال پیش بینی شده است که مدرک دانشگاهی ندارند و طرح کارورزی نیز به موازات این طرح به منظور ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی بالای 22 سال برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری پیش بینی و اجرا می شود.
ریاحی با بیان اینکه در استان یزد، حدود 44 هزار نفر بیکار هستند، تاکید کرد: از این تعداد 20 هزار نفر دانش آموختگان مراکز دانشگاهی هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح مهارت آموزی و طرح های مشابه بویژه در بخش های دارای ظرفیت نیروی انسانی همچون آی تی ، حوزه گردشگری و نساجی شاهد رشد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم.
39 هزار واحد صنفی، تولیدی خدماتی رسمی در استان یزد وجود دارد و 65درصد جامعه بیش از یک میلیونی چهارمین استان صنعتی کشور را کارگران تشکیل می دهند و 178 هزار کارگر در استان یزد زیرپوشش بیمه هستند.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 15درصد جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد در روستاها و بقیه در 21شهر زندگی می کنند.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.