شورای‌شهر یزد در سیاسی‌ترین انتخاب خود برای تصدی‌گری پست شهرداری با واکنش‌های منفی شهروندان مواجه شده به طوری که بخش عمده‌ای از جامعه با این انتخاب مخالفت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای‌شهر یزد از سال گذشته تا هفته‌ جاری بیشتر زمان خود را صرف انتخاب شهردار، استعفای شهردار و مجددا انتخاب سرپرست و بررسی گزینه‌های متعدد شهرداری و لابی و رایزنی با وزارت کشور برای تایید شهردار کرده است.

روز گذشته اما در انتخابی عجیب و با شش رای موافق از 11 عضو، داور نظری اردبیلی به عنوان شهردار یزد انتخاب شد و واکنش‌های متعددی را از سوی جامعه به‌ویژه کاربران فضای مجازی دنبال داشت.

پس از این انتخاب بود که رسانه‌های یزد، شهردار شدن یک جوان اردبیلی در یزد را نتیجه بازی و لابی سیاسی شورای‌شهر خوانده و در اظهارنظرهای مختلف، این انتخاب را چالش‌آفرینی برای شورای شهر دانستند.

برخی دیگر اما این انتخاب را رد صلاحیت دانسته و معتقدند رد صلاحیت گزینه جدید شهرداری یعنی اینکه پازل انحلال شورای‌شهر یزد در حال تکمیل شدن است و اگر شهردار جدید هم به سرنوشت دو شهردار منتخب قبلی دچار شود شورای شهر یزد هم منحل خواهد شد.

شهردار شهر تاریخی یزد کیست؟

داور نظری اردبیلی؛ قائم مقامی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری‌ تهران را در کارنامه خود دارد. وی فارغ تحصیل مهندسی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران در گرایش برنامه‌ریزی استراتژیک است و چندان سابقه اجرایی ندارد.

رئیس شورای‌شهر یزد اما تمام قد از این انتخاب دفاع کرد و در رابطه با این انتخاب شورا با بیان اینکه انتخاب شهردار یکی از دغدغه‌های مهم اعضای شورای‌ شهر یزد بود، گفت: برای انجام این مهم روزهای بسیاری تلاش شبانه‌روزی انجام شد تا شهردار انتخاب شود.

غلامعلی سفید با اشاره به روند انتخاب شهردار یزد اظهار داشت: تلاش بسیاری در این مدت صورت گرفت و افراد مختلفی به جلسه شورا دعوت شدند و از آنجا که کاندیداهای شهرداری بسیار بودند، نظر بر این شد که هر فردی که سه نفر از اعضای شورا پیشنهاد بدهند که برنامه خود را ارائه دهد، او را به شورا دعوت کنیم.

انتخاب شهردار از بین 13 کاندیدا

وی با بیان اینکه ۱۳ نفر به شورای‌شهر دعوت شدند و با هر یک از آنها بین یک تا سه ساعت صحبت شد خاطرنشان کرد: از میان این ۱۳ نفر که آمار آنها جدا از افرادی است که طی یکی دو ماه اخیر رزومه خود را ارائه داده بودند، چهار نفر از مجموعه شهرداری یزد، پنج نفر از داخل استان و چهار نفر نیز از خارج از استان بودند و با کمال صبر و متانت تمام مطالب آنها شنیده شد و مورد ارزیابی و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

رئیس شورای شهر یزد بیان کرد: برخی افراد نیز دو نوبت به شورا دعوت شدند و حتی در مواردی که عضوی از اعضای شورا در جلسه ارائه برنامه غایب بود، برنامه‌ها و رزومه به صورت جداگانه به عضو غایب ارائه شد.

وی ادامه داد: البته از میان این ۱۳ نفر، چند نفر خودشان از ادامه مسیر انصراف دادند یا شرایطی گذاشتند که قابل اجرا نبود.

سفید یادآور شد: این جمع‌بندی‌ها و جلسات منجر به این شد که از طرف مجموعه شورا، دو نفر انتخاب شدند که رأی گیری برای آنها انجام شد.

وی با اشاره به انتخاب داور نظری اردبیلی با شش رأی از اعضای شورا اظهار امیدواری کرد: با طی مراحل اداری و تأیید وزارت کشور، شهر جهانی یزد هرچه سریع‌تر صاحب شهردار شود.

نظری اردبیلی، از قبل انتخاب شده بود

عضو اصولگرا و منتقد شورای شهر یزد در اظهار نظری متفاوت در رابطه با روند انتخاب شهردار یزد و جلسه روز گذشته این شورا، اظهار داشت: در جریان انتخاب شهردار جدید یزد، از 13 نفر به عنوان کاندیدا، برنامه گرفته شد که برخی از افراد شرط پذیرفتن پست شهرداری را 11 رای کامل شورا بیان کردند.

محسن ابوترابی ادامه داد: گزینه‌های در بین این 13 نفر وجود داشت که 5 عضو شورای شهر آماده همکاری و حمایت بودند تا 11 رای شورای شهر را به طور کامل داشته باشد اما دیگر اعضا همراهی نکردند.

وی با بیان اینکه یزد خالی از جوانان مستعد و توانمند نیست، تصریح کرد: با اصرار 6 نفر از اعضای شورای شهر یزد شخصی غیر یزدی به عنوان شهردار یزد انتخاب شد و 5 نفر از اعضای شورای شهر یزد به شخصی بومی رای دادند.

ابوترابی ادامه داد: آنچه از برآیند روند انتخاب شهردار یزد بدست می‌آید؛ این است که شهردار یزد قبلاً انتخاب شده بوده است و جلسه انتخاب شهردار تشریفاتی و حتی برنامه گرفتن از 13 کاندیدا شهرداری صرفاً یک رد گم کنی بوده است.

وی در تشریح اظهارات خود، اذعان داشت: داور نظری اردبیلی قبل از انتخاب به‌عنوان شهردار، از برخی از مناطق شهر بازدید داشته و حتی ارتباط هایی را با برخی افراد در شهرداری گرفته است.

شهر جهانی یزد از نیمه دوم سال ۹۷ توسط سرپرست اداره می‌شد و دو گزینه منتخب شورا توسط وزارت کشور رد شد و مردم منتظرند تا سومین گزینه به وزارت کشور معرفی ‌شود.

حکم شورای شهر یزد به زودی به وزارت کشور ارسال می‌شود تا شهردار منتخب شورای شهر یزد به تأیید وزارت کشور برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.