از زمان آغاز به کار پنجمین دوره شورای شهر قزوین و انتخاب شهردارجدید آن ‌،شاهد ورود نیروهای سفارشی بسیاری به شهرداری هستیم که تعداد آنها در هر خبری که به گوش می‌رسد ضد و نقیض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حال باید از مدیریت شهری پرسید که ورود افراد به شهرداری قزوین و سازمان‌های وابسته به آن، به واسطه کدام عضو شورای شهر و تاییدیه چه افرادی صورت گرفته این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر قزوین هم اطلاع دقیقی از تعداد افراد جذب شده درشهرداری ندارند.

خروج 138 نفر از شهرداری قزوین

حسنعلی اصغری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه ‌انسانی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از زمان روی کار آمدن دوره پنجم شورای شهر قزوین، شهرداری قزوین 98 نفر ورودی و 138 نفر خروجی داشته است.

وی افزود: البته تعداد ورودی‌ها به شهرداری آن طور که در فضای مجازی  210 نفر اعلام شده، صحت ندارد، هرچند لیست افراد را داریم و منتشر هم کرده‌ایم و کاملاً هم معلوم است.

مهدی عبدالرزاقی نایب رئیس شورای شهر قزوین هم به خبرنگار ایلنا گفت: تعداد دقیق را نمی‌دانم اما قطعا زیر 110 نفر است و شاید بین 95 تا 105 نفر باشد.

تعداد ورودی ها  110 نفر است

فرج‌الله فصیحی‌رامندی عضو شورای شهر قزوین نیز از  آمار دقیق ورودی افراد به شهرداری قزوین بی ااطلاعی کرد و گفت: فراد ورود یافته تا 30 خرداد امسال، 110 نفر بوده است و آمار بعد از آن را ندارم.

وی افزود : به احتمال قوی، بعد از خرداد ماه هم ورودی به شهرداری قزوین داشته‌ایم اما عدد و اسم افراد را ندارم.

شهرداری به شایعات پایان دهد

سیده‌منیره‌ قوامی سخنگوی شورای شهر قزوین هم با بیان اینکه آمار دقیقی از ورودی افراد به شهرداری قزوین ندارد ، اظهار می‌کند: اطلاعات، آمار و اسامی دقیق افراد ورود یافته به شهرداری قزوین را ندارم اما آماری که شنیده‌ام، 150 نفر است و فکر نمی‌کنم آمار بیشتر از این تعداد باشد.

وی می‌افزاید: شهرداری قزوین اگر مدعی است تعداد افراد ورود یافته به شهرداری کمتر از 210 نفر است، لیستی از افراد و اینکه چه کسی سفارش آنان را کرده، ارائه داده و شفاف‌سازی کند و به شایعات موجود پایان دهد.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه می‌دهد: مگر شورای شیشه‌ای و شهرداری شیشه‌ای حرف‌های ما نبوده است بنابراین لازم است اسامی افراد و سفارش‌کنندگان آنها برای ورود به شهرداری از سوی شهرداری قزوین منتشر شود تا مردم بدانند چه کسانی وارد شده‌اند و چه افرادی خارج شده‌اند.

قوامی اضافه کرد: ارائه لیست و گزارش صحیح از آمار افراد ورود یافته و خروج یافته از شهرداری قزوین، موضوع امنیتی نیست که خدشه‌ای به این نهاد وارد کند و دشمنان را جری‌تر کند ضمن اینکه مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

هیچ نیروی سفارش شده‌ای  را جذب نکنید

به گزارش ایلنا، پس از این موضوع، زاهدی استاندار قزوین به ورود نیروها در شهرداری قزوین واکنش نشان داده و در بهمن ماه امسال در جلسه شورای همیاری‌های شهرداری‌های استان قزوین تصریح کرد: ضمن مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد شهرداران باید با جدیت از جذب نیروهای سفارشی و غیرمتخصص در شهرداری‌ها جلوگیری شود.

به گفته زاهدی باید ساماندهی نیروهای شهرداری‌ها جدی گرفته شود اما به نظر می‌رسد دیوار شهرداری‌ها کوتاه است و هر کس شغل می‌خواهد به شهرداری مراجعه می‌کند البته گاهی بی‌عدالتی هم رخ می‌دهد اما اساس کار این است نیروی متخصص جذب شود.

زاهدی،عمده نیروهای شهرداری را ،تحمیلی دانست وافزود : این افراد یا وابسته‌اند یا غیر متخصص، لذا اگر کسی را شایسته ندیدید بگویید استاندار مخالف است و هیچ نیروی غیرمتخصص و سفارش شده‌ای  را جذب نکنید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.