به گزارش ایرنا، حمیدرضا پایدارفر دوشنبه در دورهمی عیدانه ورزشکاران رشته های ورزشی بوچیا (ورزشی برای معلولان جسمی- حرکتی) و گلبال (رشته ورزشی طراحی شده برای نابینایان و کم بینایان) اظهار داشت: شعار بهزیستی، توانمندسازی است و ورزش یکی از ارکان مهم توانمندسازی به شمار می‌رود. پایدارفر با بیان اینکه بیش از 2 هزار معلول در شهرستان اردکان مورد حمایت بهزیستی هستند، افزود: تعداد بسیاری از این قشر را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که در درجه نخست باید برای سلامت جسم و روان آنها ورزشهای عمومی را رونق دهیم تا شاهد ارتقای اعتماد به نفس و مشارکت اجتماعی آنان باشیم.
وی درباره مشکلات جانبازان و معلولان در سطح شهر گفت: براساس قوانین بهزیستی وظایف زیادی برعهده ما گذاشته شده که در چند سال‌ اخیر بیشتر ورزشگاه ها و اماکن عمومی در شهرستان برای استفاده معلولان مناسب سازی شده، اما همچنان در سطح شهر و پیاده‌روها نیازمند کار بیشتری هستیم.
این مسئول توانمند سازی واقعی را حضور معلولان در عرصه های ورزشی و مدال آوری دانست و از خیران و شرکت های بخش خصوصی درخواست کرد برای حمایت از ورزشکاران معلول شهرستان وارد میدان شوند.
در پایان این دیدار لوح تقدیر و هدایایی، از طرف اداره بهزیستی شهرستان اردکان به ورزشکاران حائز رتبه برتر این 2 رشته ورزشی اهدا شد.
بوچیا ورزشی است که برای معلولان جسمی - حرکتی با پایین‌ ترین سطح توانایی طراحی شده است .
همه کسانی که دچار فلج مغزی (cp)شدید و قطع نخاع (از ناحیه گردن) باشند، دارای کلاس ورزشی - پزشکی این رشته محسوب می‌شوند و می‌توانند بوچیا را به ‌صورت جدی دنبال کنند.
شهرستان اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.