به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در مرکز آموزش وتوانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینای روشنا این شهرستان افزود: راه اندازی این مرکز از نیازهای ضروری شهرستان است و باعث شده تا کمک شایانی به خانواده ها از جمله پرهیز ار رفتن خانواده ها به دیگر نقاط که بار مالی بر آنان وارد می شد، داشته باشد.
وی اظهارداشت: معلولان دارای استعداد و توانمندی های زیادی هستند که باید از آنان حمایت و از توانشان بهره گرفت.
پاک نژاد افزود: معلولان و نابینایان و کم بینایان این شهرستان به موفقیت های خوبی در سطوح بین المللی و کشوری نایل شدند و ملی پوشان زیادی دارد که کسب 11 مدال رنگارنگ در رقابت های پاراآسیایی اندونزی نمونه از این افتخارات است.
فرماندار گناوه گفت: فعال بودن مرکز روشنا تنها بدلیل حمایت مالی نیست بلکه خانواده ها نقشی مهم داشته و به کارکنان آن دلگرمی داده اند.
وی افزود: نگاه فرمانداری به مراکز توانبخشی حمایتی است و تلاش داریم که با مشارکت خیران این حمایت ها بیشتر شود.
مدیر مرکز آموزش و توانبخشی خانواده و کودک کم بینا و نابینای روشنا بندرگناوه گفت: این مرکز با توجه به نیاز خانواده های منطقه باهدف آموزش، تحرک، تقویت حواس، بالابردن اعتماد و افزایش مهارت های ارتباطی در زندگی زیرنظر بهزیستی فعالیت و مدت 2 سال از راه اندازی آن می گذرد.
صدیقه خدری افزود: این مرکز ویژه کودکان 3 تا 10 سال است که به آنان آموزش های تخصصی خط بریل، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، رباتیک، موسیقی درمانی، مجسمه سازی، نقاشی، استفاده از ابزار ارتباطی، لمسی، شنوای و شطرنج ارایه می شود.
وی گفت: این مرکز از مجموع 40 عضو به 33 تن از آنان رایانه تعلق می گیرد و باتوجه به اینکه ازنظر فضا محدود است از مسئولان انتظار داریم که مکانی مناسب در اختیار قرار دهند تا خدمات بهتری ارایه شود.
در این آیین برنامه های مختلفی اجرا و از اعضای آن تجلیل بعمل آمد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.