به گزارش ایرنا، جواد زنجانی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با اشاره به اینکه خدمت به این قشر نباید از روی ترحم باشد، افزود: دستگاه های مرتبط باید به وظیفه ذاتی و قانونی خود در قبال نابینایان و کم بینایان به درستی عمل کنند چرا که بهزیستی به تنهایی قادر به برآورده کردن همه نیازهای آنان نیست.
وی بیان کرد: تنها با حرف و شعار نمی توان مشکلات نابینایان و کم بینایان را حل کرد بلکه باید با صداقت و در عمل به این قشر خدمت کرد.
وی با اشاره به اینکه نابینایان و کم بینایان نیز مانند سایر مردم حق شهروندی دارند، اضافه کرد: در برنامه ریزی های شهری و اجرای طرح ها حق و حقوق این قشر نباید نادیده گرفته شود.
زنجانی با تقدیر از تلاش های انجمن روشندلان و نابینایان استان اردبیل گفت: نابینایان و کم بینانان نیز باید برای احقاق حق و حقوق خود تلاش کنند و روحیه مطالبه گری داشته باشند.
فرماندار اردبیل افزود: با اینکه از روی مصلحت خدواند افرادی دچار مشکل بینایی می شوند ولی بدون شک ذات احدیت 10 برابر آن را با دادن سایر استعدادها و توانایی ها به آنها جبران می کند.
وی اظهار داشت: فعل نمی توانم در قاموس نابینایان و کم بینایان و معلولان معنا ندارد چرا که پیشرفت های این قشر در زمینه های هنری، موسیقی، ورزشی، علمی و فعالیت اجتماعی بیانگر این موضوع است.
وی پیشگیری را در کاهش معلولیت ها مهم دانست و بیان کرد: تجربه نشان داده با همکاری خانواده ها و توجه آنها به توصیه های کارشناسان و افراد متخصص انواع معلولیت ها در جامعه کاهش می یابد.
زنجانی از حمایت ویژه دولت از معلولان خبر داد و گفت: با این اوصاف هر‌چند نگاه مردم و مسئولان به معلولان کمی تغییر کرده و بهتر شده است اما برای رسیدن به وضع ایده آل همچنان فاصله زیاد است.
پخش کلیپ، بیان مشکلات نابینایان، مداحی و تجلیل از نابینایان و کم بینایان موفق از دیگر قسمت های این آیین بود.
براساس آمارهای موجود 52 هزار نفر دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شده که 20 هزار نفر از این افراد ازجمله بیش از هزار نابینا وکم بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.