احمد حیدری روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا از شناسایی چهار هزار معلول نیازمند مسکن خبر داد و افزود: این تعداد معلول بهزیستی موفق به دریافت مسکن شدند که از این تعداد 60 خانواده دارای 2 معلول به بالا بوده اند که مسکن برای آنان تهیه گردید.
وی ادامه داد: برای ساخت این تعداد مسکن بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون مشارکتها و توانمندسازی اداره کل بهزیستی قم، بیان داشت: برای 2 هزار معلول دیگر نیز برنامه ریزی صورت گرفته است تا واحدهای مسکن احداث و دراختیار آنان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه به معلولان بهزیستی که اقدام به خرید مسکن کنند کمک هزینه اختصاص می یابد گفت: درصورتی که مددجویان تک و یا چند معلولی اقدام به خرید مسکن و یا ساخت آن کنند کارشناس این اداره کل بازرسی ها را انجام داده و پرونده به دبیرخانه مسکن کشور جهت دریافت کمک ارسال می شود.
حیدری اضافه کرد: برای خانواده های تک معلولی از 40 تا 100 میلیون ریال و برای خانواده های 2 معلولی و چند معلولی از 200 تا 300 میلیون ریال کمک هزینه مسکن اختصاص می یابد.
وی تاکید کرد: این کمک ها بر اساس نیازمندی مددجویان و درصد معلولیت آنان در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
جمعیت مددجویان تحت پوشش این سازمان درقم 25 هزارخانوار معادل 100هزار تن و هشت درصد کل ساکنان این استان است که این افراد شامل 22 هزار معلول ذهنی و جسمی حرکتی و سه هزار زن سرپرست خانواده می باشد.
/8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.