به گزارش ایرنا، محمدعلی اخوان شامگاه چهارشنبه در جشن دانش آموختگان مراکز علمی و کاربردی استان یزد با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اصلی کشور مهارت آموزی نیروی انسانی است، افزود: فلسفه وجودی دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر و تغییر رویکرد مدرک گرایی به مهارت گرایی است.
وی ادامه داد: اساس فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی کیفیت‌ بخشی به دوره های آموزشی و رشته ها با ماموریت گرا کردن مراکز و تأکید خاص بر اجرای دروس عملی و کاربردی در محیط واقعی کار است.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه اکنون حدود 38 و نیم درصد از دانش آموزان کشور هنرستانی هستند، اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه، توجه ویژه ای به مقوله مهارت و مهارت آموزی شده و قرار است تا پایان این برنامه (سال 1400) حداقل 50 درصد از دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش به هنرجویان هنرستان از جمله فنی و حرفه ای و کاردانش تخصیص داده شود.
اخوان افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به عنوان متولی آموزش عالی مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد دانشجویان مهارتی را از حدود 15 درصد کنونی به 30 درصد افزایش دهد‌.
وی ادامه داد: بر این اساس در سال 1400، از مجموع چهار میلیون دانشجوی پیش بینی شده در کشور، یک میلیون و 200 هزار نفر (30 درصد مجموع دانشجویان) را دانشجویان مهارتی تشکیل می دهند که 700 هزار نفر آنان را دانشگاه علمی کاربردی پوشش می دهد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، علاوه بر ارتقای کیفیت، ارتقا کمی هم در دستور کار دانشگاه علمی و کاربردی قرار دارد و از درخواستهای راه اندازی مراکز زیر پوشش این دانشگاه استقبال می‌کنیم.
همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان یزد با بیان اینکه برای نخستین بار جشن دانش آموختگان مراکز زیر پوشش این دانشگاه به صورت متمرکز برگزار شده، اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال پرکردن خلا نیروی ماهر برای بازار کار است.
محمدصالح احمدی افزود: در این همایش 280 نفر از دانشجویان برتر 18 مرکز علمی و کاربردی استان یزد شامل رتبه های برتر علمی و مدال آوران جشنواره های علمی، فرهنگی و ورزشی حضور دارند.
دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ۸۰۰ رشته و یکهزار مرکز فعالیت دارد.
هم اکنون افزون بر 6 هزار نفر در 150 رشته مقطع کاردانی و کارشناسی در مراکز علمی و کاربردی استان یزد تحصیل می کنند.
حدود یکهزار مدرس در مراکز زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به آموزش دانشجویان مشغول هستند.
استان یزد حدود 100 هزار دانشجو دارد که در 67 مرکز آموزش عالی به تحصیل می پردازند.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.