معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه برگزاری این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این مرکز که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای راه اندازی شده، فعالیت خود را از سه ماه پیش در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه آغاز کرد.
علیرضا جلیلی فر افزود: در این مرکز کارگاه های آموزشی در داخل یا خارج دانشگاه برای افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان فراتر از رشته شغلی آنها برگزار می شود.
وی ادامه داد: دانشجویان علاقه مند می توانند در موضوعات مورد نیاز خود ثبت نام کرده و در زمان مقرر شرکت کنند.
جلیلی فر بیان کرد: معاونت آموزشی در تلاش است در آینده در دروس اختیاری و تخصصی نیز تغییراتی را در راستای افزایش مهارت و اشتغال پذیری دانشجویان ایجاد کند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: هدف توسعه این مراکز در خوزستان است تا فاصله بین علوم نظری و توان عملی دانشجویان در جهت افزایش اشتغال کاهش یابد.
مدیر مرکزSCD دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در آیین راه اندازی این مرکز بیان کرد: این مرکز یکی از بخش های مربوط به طرح جامعی است که از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایه گذاری شد و مهارت های پیشنهادی مورد نیاز دانشجویان با رویکرد اشتغال پذیری در این مرکز شامل فنی و حرفه ای ، فردی ، تخصصی و عمومی است.
مرتضی مرادی افزود: با توجه به رشته های موجود در این دانشگاه، بسته آموزشی مهارتی برای آنها تعیین می شود تا در هر ترم تحصیلی این دوره ها را بگذرانند و پس از چهار سال با مهارت از دانشگاه دانش آموخته شوند.
وی با بیان اینکه ثبت نام رسمی در این دوره ها از پایان هفته جاری آغاز می شود ادامه داد: دانشجویان پس از گذراندن دوره های مورد نیاز گواهینامه با اعتبار بین المللی دریافت می کنند.
مرادی گفت: با راه اندازی این مرکز به دنبال افزایش مهارت آموزی هستیم و کسب درآمد هدف ما نیست.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان نیز گفت:بدنه بخش خصوصی این سازمان چند برابر بیشتر از بدنه بخش دولتی است به گونه ای که حدود 700 مرکز آموزش بخش دولتی و 11 هزار مرکز بخش خصوصی در کشور فعال هستند.
عبدالنبی سواعدی ادامه داد: در حوزه اجرای آموزش های مهارتی، 70 درصد آموزش های فنی و حرفه ای کشور در این سازمان توسط بخش خصوصی ارایه می شود.
وی بیان کرد: همچنین بیش از 70 درصد آموزش های مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش خصوصی و دولتی بر اساس تقاضا انجام می شود.
سواعدی با اشاره به اینکه رمز موفقیت سازمان به مشارکت گذاشتن کارهای سازمانی است گفت: از الگوهایی که از طریق هم افزایی و مشارکت دادن افرادی که نفع می برند در حوزه مهارت آموزی ایجاد شده مراکز SCDاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه هم اکنون 2 معضل در خروجی دانشگاه ها وجود دارد افزود: آن چیزی که بازخورد آن درجامعه وجود دارد این است که دانش آموختگان دانشگاهی، مهارت متناسب با شغل مورد نیاز در بازار کار را ندارند و اینکه دانش آموختگان هر شغلی را نمی پذیرند و انتظار استخدام دارند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم که دانش آموختگان ماهر، کارآفرین و ارزش آفرین باشند.
وی گفت: در حوزه انتقال مهارت به تغییر در روش ها نیاز داریم و نیاز است ساختارها را تغییردهیم و به سمتی حرکت کنیم که از مدل های جدید انتقال مهارت مبتنی بر ایده و خلاقیت استفاده کنیم.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.