سیدمصطفی داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقم
نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد رشد یافته است.
مدیر کل راه آهن منطقه یزد تصریح کرد: در این مدت ، 16 میلیون و 273 هزار تن مواد معدنی ، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو بوسیله 212 هزار و 69 واگن به مقاصد فولاد اصفهان ، فولاد خوزستان و قسمتی نیز برای صادرات به بندرعباس بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 6.5 درصد رشد داشته است.
داودی خاطر نشان کرد: در حالی که تنها یک ماه دیگر تا پایان سال باقی است، تا به حال مقدار چهار میلیون و 530 هزار تن محموله از قبیل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده که امید می رود با طرح های پیاده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال جدید روند رو به رشدی نیز داشته باشد.
وی افزود : اداره کل راه آهن یزد در این مدت ، در تن کیلومتربارخالص حمل شده با مقدار 6 میلیارد و 765 میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد با مقدار 8 میلیارد و 739 میلیون، به ترتیب 25.5 و6.5 درصد رشد داشته است.
یزد در شاهراه شبکه ریلی کشور قرار دارد و راه‌آهن استان راهبردی‌ترین نقطه کشور است به‌گونه‌ای که روزانه 130 رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور می‌کند .
هر 12دقیقه یک رام قطار از راه‌آهن یزد عبور می‌کند و میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخش‌های معدنی و سایر بخش‌ها جابجا می‌شود .
راه‌آهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حمل و نقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است .
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند .
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.