به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان به همراه دستگاههای عضو شورای حمل و نقل استان روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: طرح 2 بانده شدن محور یزد – بافق در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت نصب علائم و تابلوهای مسیر و آسفالت لایه دوم 8 کیلومتر باقیمانده تا دهه فجر تکمیل می شود.
وی افزود: طرح دیگر آماده بهره برداری در این دهه در بخش راه کمربندی کنار گذر زارچ - اشکذر است که در صورت تأمین اعتبار قیر لازم ، به اتمام خواهد رسید.
معاون استاندار یزد درباره 2 خطه شدن راه آهن بافق – زرین شهر اصفهان هم گفت: این طرح که هم اکنون در استان یزد 85 درصد ، پیشرفت فیزیکی دارد امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد و در کنار آن بهسازی ایستگاه راه آهن یزد نیز در همین زمان آغاز شود.
صادقیان درباره بخش راهداری هم با بیان اینکه 12 پروژه با 61 کیلومتر و 11 میلیارد تومان تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد ، اضافه کرد: به منظور تغییر نمای شهر برای ورود گردشگران به یزد ، طرح اصلاح مسیرهای دسترسی به راه آهن یزد و نیز ترمینال خارجی در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: باید در طراحی این دو بخش با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد ، نمایی سنتی و مرتبط با این وجه شهر طراحی شود که ترمینال خارجی فرودگاه در ایام دهه فجر به بره برداری خواهد رسید و در ترمینال داخل هم باید مدنظر باشد.
این مسئول گفت: در حوزه شرکت ساخت نیز ما 260 کیلومتر پروژه راه در دست اقدام داریم، هم اکنون 484 کیلومتر آزادراه و 274 کیلومتر راه‌آهن در دست پیگیری است که از این میزان ، 38 کیلومتر از راه‌های اردکان، تفت و هرات می‌تواند تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد و راه‌آهن یزد اقلید نیز 30 کیلومتر ریل‌گذاری خواهد شد.
صادقیان با اشاره به وجود چهار هزار و 688 کیلومتر راه آسفالته در استان یادآور شد: پروژه‌های راه و حمل‌ونقل پروژه‌هایی زمان‌بر و هزینه‌بر است و بهره برداری از یک پروژه چند کیلومتری چند ماه زمان نیاز دارد .
معاون استاندار یزد یکی از دستاوردهای 9 ماه ابتدای امسال را کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: از این لحاظ در حوزه‌های درون‌شهری و برون‌شهری ، رتبه های خوبی را در کاهش تلفات جاده‌ای و درون شهری کسب کرده ایم.
وی در ادامه درباره وضعیت استان یزد در لایحه بودجه 98 هم گفت: در سالهای گذشته رتبه یزد در میان استان 26 و 28 بوده که برای سال آینده به 22 رسیده که بودجه استان با کارهای کارشناسی و پیگیری های نمایندگان تغییر خواهد کرد.
صادقیان خاطرنشان کرد: در همین خصوص هفته آینده نخستین جلسه بررسی بودجه سال 98 را با حضور مدیریان دستگاهها به منظور بررسی پیشنهادات استانی خواهیم داشت.
معاون استاندار یزد در بخش دیگر این نشست درباره برون سپاری پروژه های نیمه تمام هم با بیان اینکه بیش از 60 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیاز است ، افزود: در استان یزد 2هزار پروژه وجود دارد که یکهزار و 700 مورد آن نیمه تمام است.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده اعتبار پروژه ها باید از اعتبار اسناد خزانه تامین شود ، ادامه داد: 173 پروژه در استان در بخش ساخت و بهسازی برای واگذاری و یا مشارکت با بخش خصوصی استخراج شده که هفت مورد آن فراخوان شده است.
صادقیان درباره وضعیت آب یزد هم اظهار داشت: در هشت ماه امسال هر هفته 2 جلسه در بحث مدیریت و مصرف آب در حوزه عمرانی استانداری برگزار شده که بخشی از آن مربوط به خط انتقالی است.
وی تصریح کرد: بعد از کارهای کارشناسی درباره 2 منبع تأمین آب انتقالی از بهشت آباد و خرسان و رفع اختلافات در این بخش ، اتفاق نظر درباره محدوده خرسان ایجاد شده و بقیه تلاشها در وزارت نیرو در حال پیگیری است.
در این نشست ، مدیران کل دستگاههای عضو شورای حمل و نقل استان نیز گزارشی از عملکردها و برنامه های دهه فجر ارائه کردند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.