محمدرضا دهقانی روز دوشنبه با رد خبر برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی استان درباره دلیل توقف قطار یزد به تهران در ایستگاه شمسی به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته بعد از اینکه قطار تندرو مسیر یزد به تهران حرکت کرد بعد از 30 دقیقه به دلیل نقص فنی مجبور به توقف در ایستگاه شمسی شد.
وی افزود: این قطارها خودکشش بوده و اگر سیستم از کار بیفتد قطار کاملا از حرکت خواهد افتاد در حالی که قطارهای دیزلی با کوچکترین نقص فنی متوقف می شود به همین دلیل قطار پردیس یزد با وجود نقص فنی بعد از ایستگاه اشکذر ، مسافران را تا ایستگاه شمسی رسانده است.
رئیس روابط عمومی اداره کل راه آهن استان یزد خاطرنشان کرد : بلافاصله بعد از این اتفاق و به دلیل وجود قطارهای جایگزین ، مسافران تهران با قطار دیگری جابجا شده و بدون کوچکترین مشکلی عازم تهران شدند.
استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است و هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را بر عهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 37 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
در مسیر راه آهن یزد به عنوان پرترددترین محور کشور روزانه 130رام قطار مسافری و باری یعنی هر 12 دقیقه یک قطار از راه آهن یزد عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از طریق این سیستم حمل و نقل استان جابجا می شود.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.