سیدمصطفی داودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نوروز امسال با توجه به اقدام های انجام شده در مجموعه راه آهن استان شاهد افزایش استقبال مسافران نوروزی از قطارها بویژه در مسیرهای تهران و مشهد مقدس بوده ایم.
وی افزود: افزایش کیفیت خدمات رسانی در قطارها و نیز افزایش 20درصدی قطارهای مسیر تهران و افزایش 100درصدی مسیر مشهد موجب شد تا 15درصد از متوسط ضریب اشغال قطارهای کشور بیشتر مسافر داشته باشیم.
مدیرکل راه آهن یزد ادامه داد: ضمن آنکه 5 درصد باقیمانده ضریب اشغال قطارهای این استان نیز معمولا در زمان حرکت قطارها پر شده و در واقع ضریب اشغال این مجموعه حمل و نقلی در استان یزد 100درصد بوده است.
داودی با بیان اینکه تاکنون 35 هزار مسافر نوروزی از این سیستم حمل و نقل استفاده کرده اند ، گفت: پیش بینی این است که این آمار تا پایان تعطیلات نوروز به بیش از 70 هزار نفر برسد در حالی که در سال گذشته با وجود بیشتر بودن تعداد واگن ها این آمار حدود 67هزار نفر بود.
وی یکی از موفقیت نوروز امسال را توجه ویژه به حمل بار با وجود اولویت داشتن جابجایی مسافر با قطار عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در استان حمل بار در این ایام شلوغ جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافت که مورد توجه کارخانه داران و تجار قرار گرفت.
استان یزد و بخصوص شهر یزد به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور از جایگاه خاصی در حمل‌و نقل مسافر و بار در کشور برخوردار است.
چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است و هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را بر عهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 37 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
استان یزد دارای 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2250 کیلومتر راه روستایی است که 1267 کیلومتر آن جزو راه‌های شریانی و ملی است.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.