به گزارش عصر روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، علی‌اکبر شمس افزود: در اجرای هر طرح ابتدا لازم است ابعاد فنی و زیرساخت موردمطالعه لازم صورت گیرد تا از دوباره‌کاری و اتلاف وقت، سرمایه و منابع انسانی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: دقت نداشتن لازم در اجرای کار و دوباره‌کاری‌ها در این زمینه، موجب تشویش اذهان نسبت به مجموعه شورای شهر و شهرداری می‌شود و هم زحمات مجموعه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد در خصوص مساله میدان امیر چخماق اظهار داشت: با پیگیری موضوع و حضور در محل مشخص شد جمع‌آوری نشدن بتن کف حوضچه آب در طرح آب‌نمای سابق و تبدیل همان حوضچه به باغچه و آبکشی نشدن مناسب گل‌کاری‌های باغچه را خشک می‌کرد که این امر باعث شده تا دوباره این محوطه شاهد عملیات عمرانی جهت جمع‌آوری بتن کف حوضچه سابق شود که در همین مورد چنانچه از قبل دقت بیشتری صورت می‌گرفت نیاز به بازسازی مجدد نمی‌شد.
شمس تصریح کرد: در این مورد ضعف اطلاع‌رسانی نیز مزید بر علت شده و واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون این مساله به وجود آورده که چنانچه قبل یا هم‌زمان با گودبرداری و عملیات بازسازی و عمرانی اطلاع‌رسانی دقیقی صورت می‌گرفت از بسیاری از بدبینی‌ها و جوسازی‌ها جلوگیری می‌شد.
دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به حساسیت منطقه تاریخی و گردشگری یزد در بافت قدیم گفت: لازم است شهرداری با توجه به حساسیت ناحیه تاریخی و اینکه مجموعه امیر چخماق، خیابان قیام و بازار یزد مرکز گردشگری است طرح جامعی با حضور اساتید فن، کارشناسان و صاحب‌نظران تعریف و اقدام شود.
تاکنون علاوه بر ثبت 200 هکتار بافت تاریخی شهر یزد، باغ‌های ایرانی پهلوان پور مهریز و دولت‌آباد یزد و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد مشیر هم درمجموع پنج اثر در فهرست آثار یونسکو ثبت‌شده است.
تاکنون از 6هزار آثار تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی استان یزد ، یک هزار و 720 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.