به گزارش ایرنا، امام‌جمعه بهاباد به 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس به دست عناصر استبداد رضاخانی در سال 1316 و روز مجلس‌ اشاره کرد و گفت : ایستادگی در مقابل استکبار؛ درس ماندگار آن شهید برای امروز مجلسیان است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع بهاباد اقامه شد، افزود: مدرس؛ الگوی نمایندگان مجلس در نظام اسلامی‌ باید باشد.
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به این سخنان امام امت که فرمودند مجلس در رأس امور است گفت: شأن و جایگاه مجلس به‌عنوان رأس امور، وابسته به نوع عملکرد خود مجلسیان است.
ابراهیمی بشکانی در ادامه به 12 آذر روز قانون اساسی ایران در سال 58 اشاره کرد و افزود : رأی مردم به قانون اساسی بزرگ‌ترین تجربه مردم‌سالاری دینی‌ بود.
وی به جایگاه قانون اساسی در نظام اشاره کرد و یادآور شد: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.
وی در ادامه به جشن 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود : ما در این 40 سال فرهنگ نرم‌افزاری غرب را نابود کردیم و تفکر اندیشه اسلامی را در جهان گسترش دادیم .
وی تصریح کرد : استعمارگران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه شدند، اگر انقلاب در دنیا گسترش یابد منافع آن‌ها به خطر می‌افتد و به وحشت افتادند .
خطیب جمعه بهاباد به 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم اشاره کرد و یادآور شد: شهر قم، پایگاه شیعیان اهل‌بیت(ع) است .
ابراهیمی بشکانی تاکید کرد: وجود مقدس حضرت معصومه(س) موجب شکل‌گیری پایگاه علمی و معرفتی شیعه در قم شد و این شهر توانست محل تربیت مؤمنان صالحی شود که ذکر نام اهل‌بیت را در جهان طنین‌انداز کرد و مرکزیت یافتن علمی شهر قم در جهان تشیع به ‌وجود بابرکت حضرت معصومه(س) است.
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
9877/ 2047/
***
امام‌جمعه مهریز گفت: اهانت رئیس‌جمهوری آمریکا به ملت ایران نشانه ناکامی آن‌ها در جنگ اقتصادی است و تأثیری در اراده مردم و مسئولان ما در پیگیری اهداف نظام ندارد .
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: نگاهی بسیار گذرا به رفتارهای بین‌المللی آمریکا به‌خوبی ثابت می‌کند که این دولت بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم و جنگ‌طلبی در جهان است.
وی، حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را بزرگ‌ترین دلیل بی‌ثباتی و ناامنی در جهان اسلام دانست و ادامه داد: ماهیت آمریکا در پیش چشم مردم قهرمان و جهانیان واضح است و استکبار در برنامه‌های خود علیه نظام شکست‌خورده است.
امام‌جمعه مهریز خاطرنشان کرد: آمریکا برای پاک کردن این چهره به‌صورت تکراری مدام کشورها و گروه‌های دیگر مانند ایران ،حزب‌الله ،انصار الله یمن و دیگر گروه‌های مقاومت را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.
محی‌الدینی یادآور شد: مردم و مسئولان باید انقلاب اسلامی را برای شکست دادن توطئه اقتصادی و روانی استکبار جهانی حمایت و همراهی کنند.
7541/ 2047
***
امام‌جمعه میبد گفت : رأی مجلس سنای آمریکا مبنی بر قطع پشتیبانی‌های این کشور از کشتار مردم یمن ، اقرار به این گناه است که تابه‌حال انجام داده اند.
حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز شهرستان افزود: آن‌ها که میلیون‌ها نفر از مردم را به خاک و خون کشیده‌اند ، به ایران می‌گویند تروریست آنهم به این دلیل که ایران اقدامات آن‌ها را محکوم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نمی‌شود با این جنایتکاران سر سازش داشت،خاطرنشان کرد: ان شاء الله ملت ایران به فضل خدا تمام‌قد در برابر این جانیان عالم ایستادگی خواهند کرد.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با گرامیداشت هفته‌های وحدت و بسیج اضافه کرد: جهان اسلام نیازمند روح همدلی و همگرایی امت اسلامی است.
وی یادآور شد: بسیج دلدادگی به خدا و خدمت به خلق خدا در قالب‌های جهادی و باروح انقلابی وارد میدان شدن است که دراین‌ارتباط دولتمردان مسئولان باید هم خود دارای حس بسیجی ، روح انقلابی و تعهد سرشار برای خدمت به مردم باشند و هم باید سازوکاری ایجاد کنند که جوانان بسیجی که دارای روح انقلابی و بسیجی هستند در دانشگاه‌ها و آموزش پرورش و عرصه‌های مختلف گره از کارها بگشایند و نسل جوان بتواند در خدمت نظام اداری باشند و مشکل اقتصاد کشور را حل کند.
امام‌جمعه میبد همچنین با گرامیداشت هفته معلولان ، توصیه‌هایی برای پیشگیری از معلولیت‌ها و نیز پاس داشت کرامت این گروه و حفظ شخصیت آنان ، توانمندسازی و آموزش آن‌ها و همچنین مناسب‌سازی فضاها برای معلولان و سالمندان به‌عنوان یک‌سوم جامعه تأکید کرد.
وی همچنین با قدردانی از دانش آموزان شهرستان که در زمینهٔ گیاهان دارویی در جشنواره کشوری در تهران صاحب‌مقام شده‌اند ، توجه به کشت گیاهان دارویی توسط کشاورزان را ضروری شمرد.
مرکز شهرستان 100هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 /2047
***
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به در دیدار اخیر مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: گسترش روحیه مقاومت تنها راه نجات منطقه و جهان اسلام از شر اشرار و دشمنان است .
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان افزود: ما نتیجه مقاومت را در دفاع حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائیل و 22 روزه گروه مقاومت حماس و فلسطین و مقاومت هشت‌روزه مردم غزه ملاحظه کردیم که موجب شکست اسرائیل شد. .
وی اظهار داشت : بنابراین هرچه گستره مقاومت بیشتر و وسیع‌تر شود سرعت دستیابی به پیروزی هم بیشتر می‌شود.
حسینی ادامه داد: امروز به لطف خدا مسلمانان در جهان به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و دوست را از دشمن به‌خوبی تشخیص می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل که کلیددار حکومت خون‌خوار عربستان هستند و می‌خواهند برای تطهیر چهره مزدور خود که خواست که به بعضی کشورهای عربی هم‌پیمان خود سفر کند با اعتراض و تظاهرات مردمی مواجه و ناکام ‌شد.
وی اضافه کرد: مردم دنیا مخصوصا مسلمانان در جهان‌دیده‌اند که رژیم سعودی سه سال و نیم ملت محروم یمن را به جرم حق‌طلبی به خاک و خون کشیده است .
وی خاطرنشان کرد: رژیم سعودی تاکنون 50 هزار زن و کودک بی‌گناه را کشته و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است .
حسینی افزود: بنا بر اعلام مؤسسات بین‌المللی بیش از نیمی از جمعیت یمن با قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار مبتلا هستند.
امام‌جمعه ابرکوه یادآور شد: با جنگ سعودی علیه مسلمانان یمن، میلیون‌ها کودک دچار سوءتغذیه و بیماری و مرگ‌ومیر شدند.
وی افزود: مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم و حق‌طلب یمن به این ولیعهد کثیف سعودی و اربابانش تودهنی زده و متجاوزان را سردرگم کرده است.
حسینی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل که شریک جرم رژیم خون‌خوار سعودی در جنایت علیه مردم یمن هستند بمب‌های اهدایی خود به سعودی را بر سر این مردم می‌ریزند و به خاطر مطامع و منافع مادی که از این گاو شیرده می‌برند چشم خود را به روی حقایق بسته و می‌خواهند برای مسلمان سفید نمایی کنند.
وی بیان کرد: ملت‌های مسلمان نشان دادند که دست خونین بن سلمان این عنصر تفرقه‌افکن در کشتار مردم سوریه و عراق و یمن و دیگر نقاط جهان اسلام همان دست امریکاست که از آستین او بیرون آمد .
حسینی یادآور شد : این امریکاست که با جنگ‌های نیابتی جهان اسلام را به‌سوی نابودی کشانده و زیرساخت کشورهای اسلامی را به تلی از خاک تبدیل کرد و با صراحت اعلام می‌کند که به خاطر حیات اسرائیل از رژیم عربستان حمایت می‌کند.
7540/ 2047/
***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.