به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سرعت گرفتن روند نابودی و شکست داعش و سایر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، اظهارکرد: تروریست‌ها سعی در جبران این ناکامی‌ها دارند.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول 38 سال گذشته با بحران‌های متفاوت روبرو بوده و اکنون آبدیده تر از آن سال ها شده است، افزود: مردم ایران هیچ هراسی از آنها نداشته و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر برای ثبات و صلابت جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه تبریز گفت: به فضل الهی در آینده نزدیک شاهد نابودی گروهک های تروریستی در عراق و سوریه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات عربستان ادامه دارد و مردم مسلمان این کشور با وجود مشکلات فراوان همچون شیوع بیماری وبا، به مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوز سعودی‌ها ادامه می‌دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران، استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل باید بدانند که این ملت محکم پای نظام انقلاب اسلامی ایستاده است، گفت: ملت ایران از مواضع و انقلاب خود در راستای منافع، امنیت منطقه و جهان اسلام دفاع می‌کند.
وی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: یکی از تاکیدات مهم رهبرانقلاب، توجه به انقلابی گری بود که باید آحاد ملت به خصوص مقام ها و مسئولان کشوری به آن توجه و عنایت خاصی نشان دهند، زیرا که بی توجهی به این مقوله مهم می تواند آینده انقلاب را با چالش هایی مواجه کند.
امام جمعه تبریز اظهارکرد: انقلابی به معنی این است که مسئولان کشوری هدف خود را راضی کردن دشمنان و قدرت های جهانی قرار ندهند، بلکه راضی کردن مردم و توجه به ظرفیت های داخلی باید هدف اصلی آن ها باشد.
حجت الاسلام آل هاشم، وحدت در میان مسئولان را یکی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: بر این اساس مسئولان در هر رتبه و جایگاهی که باشند باید اولویت اول و آخر خود را وحدت و انسجام به خصوص در حوزه مسایل خارجی و بین المللی قرار دهند تا بدین طریق ضمن لبیک به ندای ولی امر مسلمین، دشمنان نظام را نیز ناامیدتر از قبل کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مسئولان اجرایی نسبت به تقویت عناصر فعال داخلی و بهره مندی از نیروهای جوان و متخصص اهتمام ویژه ای کنند.
خطیب جمعه تبریز به روز صنایع دستی و همچنین هفته محیط زیست اشاره کرد و توجه بیش از پیش آحاد مردم به این 2 مقوله مهم اقتصادی و اجتماعی را خواستار شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.