به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز سه شنبه در نشست ستاد گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل در استان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با تلاش و رهبری حکیمانه و مدبرانه امام خمینی(ره) به ثمر رسید و آنچه ما امروز در دنیا داریم همه نتیجه تلاش امام راحل است.
وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد، حفظ و تبیین سیره و منش حضرت امام خمینی(ره) و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب به جوانان است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکیدکرد: امام راحل با افکار ناب خود بزرگترین تحول را در جهان معاصر پدید آورد و با این حرکت تاریخی خود پدیده ‌ای بی ‌نظیر برای اجرای عدالت و مبارزه با نظام سلطه و استکبار ستیزی رهبری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: امام خمینی(ره) با اندیشه‌های نو، یک برنامه مهم برای آزادی ملت‌های از یوغ استکبار و نظام سلطه در جهان بنیانگذاری کرد و هم‌اکنون که 28 سال از ارتحال امام (ره) می‌گذرد، اندیشه ایشان در جهان امروز از تاثیرگذاری برجسته ای در معادلات سیاسی، فرهنگی و امنیتی جهان برخوردار است.
وی افزود: هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب کم رنگ کردن اندیشه های امام راحل و فاصله انداختن بین جوانان امروز و آینده است، در این راستا دستگاه های اجرایی رسالت سنگینی دارند تا شخصیت و افکار والای امام (ره) را بخوبی به نسل جوان معرفی و مراسمی شایسته امام(ره) در استان برگزار کنند.
وی افشای ماهیت پلید اسلام آمریکایی را از پیش بینی های دوران حیات مبارک امام راحل اعلام کرد و افزود: هر چه به جلوتر حرکت می‌کنیم ماهیت کفر جهانی و کشورهای وابسته از یکسو و حقانیت کلام امام راحل و انقلاب اسلامی از سوی دیگر بیشتر روشن می‌شود.
امام جمعه ایلام افزود: امام راحل بر اسلامی ناب تاکید داشتند و نه اسلام آمریکایی، در مرکز عربستان که ام قرای جهان اسلام محسوب می شود کنفرانس اسلامی - آمریکایی با محوریت آمریکا و میزبانی عربستان تشکیل شد، در این کنفرانس بیشتر جبهه گیری علیه اندیشه های امام راحل و انقلاب بود.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: باید این مهم را وظیفه و رسالت خود بدانیم که با اندیشه‌های امام راحل که همان اسلام ناب است بیش از گذشته ترویج داده و در محافل، دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر تمرکز بر روی جوانان و نوجوانان باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام راحل از روز شنبه سیزدهم خرداد با حضور اقشار مختلف مردم در سطح استان آغاز می شود و تا 15 خرداد ادامه دارد.
حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: با توجه به همزمانی این مناسبت ها با ماه مبارک رمضان مراسم ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مسجد صاحب الزمان شهر ایلام و با حضور دکتر حسین مظفر معاون نظارتی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: مراسم 15 خرداد نیز روز یکشنبه در حسینیه اهل بیت(ع) شهر ایلام همراه با یادآوره شهدای 15 خرداد سال 60 شهر ایلام برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام یادآور شد: بیش از50 هزار عدد انواع اقلام فرهنگی شامل بنر، پوستر، کتاب، مجله به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و با موضوع ابعاد شخصیتی ایشان در استان تهیه شده است.
وی گفت: به دلیل تقارن سالروز ارتحال امام با ماه مبارک رمضان اعزام زائران به مرقد امام راحل انجام نمی شود.
چهاردهم خرداد ماه سالروز رحلت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.