به گزارش ایرنا مهدی صدفی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل با آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان افزود: تجلیل و تکریم امام خمینی برای ما جنبه اعتقادی، دینی و الهی دارد و در مجموع یک تکلیف است و تجلیل و تکریم امام راحل، تکریم خوبی ‌ها و ارزش ‌هاست.
وی بیان کرد: تجلیل و تکریم امام خمینی (ره) در راستای ترویج ارزش‌ های انقلاب اسلامی و آرمان‌ هاست که باید از این فرصت در جهت معرفی و شناساندن هرچه بیشتر شخصیت و ویژگی های ایشان در ابعاد مختلف بهره برد.
وی گفت: ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مرکز استان، شهرستان ها و بخش های مختلف استان کرمان تشکیل شده است و تلاش می شود فعالیت ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: برنامه ها در قالب های فرهنگی، هنری، علمی، رسانه ای، قرآنی و نمایشگاهی در سراسر استان کرمان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: مراسم محوری سالروز رحلت امام خمینی عصر چهاردهم خرداد در محل مصلی امام علی (ع) از ساعت 18 تا 20 با سخنرانی، مداحی، تلاوت قرآن و حضور دسته های عزاداری و سایر برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.
صدفی گفت: با توجه به قرار داشتن در ماه پر خیر و برکت رمضان باید سعی کنیم برنامه ها، مراسم و محافل قرآنی را به سمت تجلیل از امام خمینی (ره) ببریم و سوگواره های استانی و تعزیه نیز به مناسبت سالگرد رحلت در کرمان برگزار می شود.
وی بر به کارگیری شیوه های نوین و جدید در برگزاری مراسم آئینی و مذهبی تاکید کرد و افزود: برنامه های متنوعی در قالب فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، ورزشی و قرآنی در استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه 'بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) برای ما جنبه اعتقادی، دینی و فکری دارد' گفت: همگان باید در راستای برگزاری بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام، تلاش کنیم و مواردی که در این مراسم باید مدنظر قرار گیرد، بعد تبیینی و محتوایی است.
برگزاری نمایشگاه عکس، شب شعر، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، نمایش فیلم و کلیپ های مستند از زندگی امام راحل در پارک ها، مسابقات فرهنگی، هنری و از جمله برنامه های تدارک دیده شده در ایام گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در کرمان است.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.