محسن نگارش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این نیروگاه ها را هشت مگاواتی اشکذر ، 2 مگاواتی تفت و سه نیروگاه چهار مگاواتی در هر یک از شهرستان های ابرکوه ، میبد و یزد ذکر کرد.
وی افزود : تا پایان سال جاری در صورت رفع مشکل ارزی سرمایه گذاران ، 6 نیروگاه دیگر در دست ساخت دارای قرارداد خرید تضمینی برق وارد مدار تولید خواهد شد .
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان آخرین نیروگاه بهره برداری شده در 6 ماهه امسال را مربوط به نیروگاه یک مگاواتی یخچی شاهدیه یزد با قابلیت تولید همزمان برق و حرارت در قطب پارچه بافی و رنگ ریزی ذکر کرد که از حرارت آن در صنعت رنگ ریزی پارچه استفاده می شود.
نگارش خاطرنشان کرد: تولید در محل مصرف ، استفاده همزمان از برق و حرارت ، کاهش تلفات و پایداری شبکه از مزیت های این قبیل نیروگاه ها است.
وی راندمان بالا و کاهش آلاینده های زیست محیطی را از ویژگی های نیروگاه های تولید پراکنده بیان کرد و یادآور شد: هم اکنون مجوز جدیدی برای ساخت نیروگاه های تولید پراکنده با توجه به بخش نامه های شرکت توانیر و محدودیت های قراردادی صادر نمی شود .
به گفته وی ، در تابستان امسال چهار مگاوات برق از نیروگاه تک نیرو یزد با مشارکت بخش تعاونی کارکنان صنعت برق به نیاز مصرف در پیک بار تابستان کمک شد.
هم اکنون هفت نیروگاه گاز سوز تولید پراکنده زیر نظرشرکت توزیع برق با ظرفیت قراردادی 33 مگاوات در استان یزد وجود دارد.
از این تعداد چهار نیروگاه در شهرستان یزد ، 2 نیروگاه در شهرستان میبد و یک نیروگاه در شهرستان اردکان قرار دارد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.