به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان، افزود: بسیاری از صنایع در این زمینه آماده همکاری بیشتر با اعمال خاموشی ها هستند اما معتقدند برای جلوگیری از روند تولید، شرکت توزیع از قبل زمان خاموشی ها را با آنان هماهنگ کند.
وی در ادامه اضافه کرد: رایگان بودن برق مدارس و مساجد در صورت رعایت مدیریت مصرف از قبل صورت گرفته اما اگر این مساله اعمال نشود تعرفه برق آنها باید همانند سایر دستگاه ها و به تصاعدی مورد محاسبه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه صنعت آب و برق کشور وضعیت خوبی را سپری نمی کند، یادآور شد: اگر شرایط به صورت ویژه است باید نگاه و عملکرد مدیران ما به حوزه های کاری خود نیز ویژه باشد و در غیر این صورت با چالش روبرو خواهیم بود.
به گفته این نماینده مجلس، تعدادی از سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در بخش انرژی هستند که متاسفانه به دلیل وجود مشکلات اداری در استان، از ما تضمین کاری طلب می کنند.
زرآبادی ادامه داد: متاسفانه قزوین در حوزه اجرای عملیات آبرسانی از سد طالقان نیز با مشکل روبرو است که در این زمینه باید دستگاه های ذیربط هر چه سریع تر اقدامات لازم را به عمل آورند.
مدیرعامل نیروگاه 2 هزار مگاواتی سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: تولید سالانه این نیروگاه 12 میلیارد کیلووات ساعت بوده که این میزان 4.5 درصد از برق کل کشور را به خود اختصاص داده است.
علی فرهور با اشاره به اینکه اگر هر فرد تنها سه هزار کیلووات ساعت برق مصرف کند، تولید این نیروگاه برای چهار میلیون نفر کفایت می کند، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون 95 درصد سوخت نیروگاه از طریق گاز، سه درصد آن مازوت و 2 درصد دیگر نیز گازوئیل صورت گرفته است.
وی، احداث نیروگاه های تجدید پذیر در کشور را بسیار حیاتی و ضروری دانست و گفت: این در حالی است که تا گسترش چنین نیروگاه هایی، نیروگاه های فعلی مورد حمایت قرار گرفته و در تامین قطعات مورد نیاز نیز آنها را باید کمک کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.