در این مطلب آمده است: تردیدی نیست که توانمندی های دانش بنیان، انرژی خورشیدی، صنایع پاک و... هر یک به نوبه خود می توانند بسترهای مهم و شاخص ایجاد کسب و کار در استان یزد باشند لیکن عرصه گردشگری و صنایع دستی به عنوان ظرفیت های عظیم استان در رویش اقتصادی این سرزمین تاریخی محسوب می شوند.
اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی حاصل از رونق گردشگری، جایگاه ارزشمندی دارد و ایجاد اشتغال و دست یابی به درآمد ارزی پایدار و مناسب و همچنین شناخت متقابل فرهنگی در راستای صلح و وفاق ملی و بین المللی از آثار اجتماعی و اقتصادی این صنعت می باشد که در استان یزد بسترهای مناسبی در این زمینه وجود دارد.
همچنین گردشگری در ایجاد فرصت های شغلی و کاهش معضل بیکاری با تصحیح الگو و ایجاد ظرفیت های شغلی پایدار و مستمر نقش بسزایی داشته و برای بهره مندی از این پتانسیل باید بخش خصوصی و فعالیت های مردمی تقویت و همراه شوند.
علاوه بر فراهم آوردن زیر ساخت های اقتصادی، فرهنگ سازی و آموزش نیز از اصول جدایی ناپذیر رشد جنبه های مختلف گردشگری در یزد محسوب می شوند زیرا برای ارائه خدمات در این عرصه، با مخاطبان و فرهنگ های متنوع روبه رو هستیم و بدون شناخت از اصول حرفه ای نمی توان در این زمینه، موثر عمل کرد.
ضروریست توسعه گردشگری در استان یزد با هدف ارتقای ابعاد کمی،کیفی و با حداکثر بازده مورد توجه قرار گیرد تا رشد ابعاد مختلف این صنعت با پایداری و اثربخشی نیز همراه شود.
صنایع دستی یکی از عوامل تاثیر گذار در جذب گردشگران است و توسعه گردشگری نیز رونق بازار صنایع دستی را به دنبال خواهد داشت که بر اساس توانمندی های فرهنگی و هنری استان یزد در این زمینه معرفی، بازار شناسی و عرضه جذاب محصولات به ویژه در حفظ کیفیت و ارتقاء بسته بندی نیازمند توجه بیشتر است.
آمادگی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان برای ارزش آفرینی از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی وجود دارد و از تمام نهادهای متولی خواسته ایم رفع موانع و تسهیل شرایط برای رونق گردشگری و صنایع وابسته به آن را مورد توجه قرار دهند.
الگوسازی از کشورهایی که این مسیر را با موفقیت پیموده اند و همواره رشد جنبه های مختلف گردشگری را رقم می زنند بسیار تاثیرگذار است و باید الگوهای موفق این حوزه شناسایی و مدل های بومی آن در یزد اجرا شود تا بر مبنای تجربه های موفق، به خوبی بتوانیم از فرصت های پیش رو به ویژه در کسب و کارهای پایدار و کوچک استان را بهره مند سازیم.
امید است با مشارکت همه دلسوزان استان و حضور فعالانه بخش خصوصی در عرصه صنعت گردشگری یزد، شاهد رشد و اعتلای روز افزون دیار قنات و قنوت و قناعت باشیم.
روزنامه بشارت یزد با مدیر مسوولی جواد آذرنگار، در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
استان یزد 158 رسانه دارای مجوز دارد که از این تعداد 114 رسانه چاپی، 28 رسانه الکترونیک برخط و 16 رسانه الکترونیک غیربرخط هستند.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.