به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش با حضور مدیرکل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، خوزستان و مرکزی برگزار شد.
وزارت کشور در راستای توسعه منطقه ای، استان های همجوار را به دلیل داشتن فرهنگ و نوع اقتصاد مشترک برای توسعه یکسان تقسیم بندی کرده که استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان، ایلام و مرکزی جزء منطقه چهار کشوری محسوب می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، هدف از برگزاری این همایش را در راستای مصوبات استانداران منطقه چهار برای هم افزایی حوزه گردشگری و توسعه صنایع دستی استان های منطقه چهار عنوان کرد.
جلیل بالایی گردشگری را یکی از مهم ترین صنعت های درآمدی و اشتغال زایی در دنیا دانست، افزود: استان های منطقه چهار دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستند که داشتن یک نقشه راه مشترک برای توسعه این حوزه ضروری است.
وی مهم ترین بخش برنامه ها و سیاست ها را چگونگی اجرای آنها دانست و گفت: باید نقشه راه کاملا روشن باشد و مشخص شود برنامه ها توسط چه کسی و با چه شیوه ای اجرایی شود.
وی مشارکت بخش خصوصی در توسعه گردشگری و صنایع دستی را ضروری دانست و گفت: مجری تصمیمات و مصوبات این همایش باید به یک انجمن و اتحادیه صنفی گردشگری که دفاتر آنها در همه استانهای عضو باشد، داده شود و دولت فقط نقش حمایتی را برعهده بگیرد.
در این همایش بر ایجاد تورهای شناسایی گردشگری، پرورش راهنمایان گردشگری مشترک، انجام تبلیغات مشترک، تهیه فیلم و مستند از حوزه های گردشگری و صنایع دستی استان ها، تهیه دفترک و کتابچه های مشترک و راه اندازی وبسایت مشترک تاکید شد.
همچنین برگزاری جشنواره، نمایشگاه و موزه از صنایع دستی و محصولات فرهنگی مشترک، ایجاد دفاتر و دبیرخانه گردشگری مشترک برای ایجاد انگیزه و تشویق گردشگران از دیگر تصمیات این همایش بود.
در پایان مقرر شد تصمیمات این همایش برای اجرا به جلسه استانداران منطقه چهار کشور ارجاع داده شود.
بیش از چهار هزار اثر تاریخی تاکنون در استان کرمانشاه شناسایی شده که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.